י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתעתעים בעולם

בשל מחסור בחיסונים: הניסוי ברוסיה הופסק

זה קורה ברוסיה: הניסוי בחיסון לקורונה הרוסי עליו הכריז בחגיגיות הנשיא ולדימיר פוטין, הופסק בגלל מחסור בחיסונים זמינים. על פי הדיווח עד כה התחסנו עשרות אלפי אנשים

בשל מחסור בחיסונים: הניסוי ברוסיה הופסק
פוטין צילום: רויטרס

לא ברור מי אלו עשרות האלפים שהסכימו להשתתף בניסוי הענק שעורכת רוסיה בחיסון שהיא מפתחת, שעל פי הידוע לא עבר את מבחני היעילות והבטיחות הבסיסיים, אולם נכון לעכשיו המלאי של החיסונים אזל מה שהביא להפסקה זמנית בהמשך הניסוי.

רוסיה הפתיעה את העולם כשהודיעה לפני מספר שבועות על תחילת שלב הניסויים בבני אדם בחיסון שהיא מפתחת. למעשה ברוסיה קיים טשטוש גבולות בין הפיתוח לחיסון בפועל, ובחלק מההודעות נמסר כי החיסון אושר לשימוש וכי הוא ניתן להמונים.

כך או אך, כעת הודיעה החברה המפתחת את החיסון כי הניסוי הגדול מופסק זמנית בגלל שאין לה די חיסונים במלאי, והביקוש גובר על ההיצע. על פי הדיווח עד כה התחסנו עשרות אלפי אנשים, כאשר בעשרות מרפאות ברחבי מוסקבה ניתן היה לקבל את החיסון החדש, שפוטין הכריז כי בתו קיבלה, ובכך ביקש לקבע את בטיחותו.

רוסיה נמצאת במקום הרביעי בעולם במספר מקרי הקורונה עם יותר מ-1.5 מיליון נדבקים. מקדימות אותה ארה"ב, הודו וברזיל. הרשויות הפדרליות דיווחו בשבועות האחרונים על עלייה במספר המקרים וכן על שיאים יומיים במספרי נדבקים ומתים.

לאור החסר בחיסונים והעליה בתחלואה ממשלת רוסיה הודיעה אתמול על חובת עטיית מסכה במקומות ציבוריים בכל המדינה, בצעד המשמעותי ביותר עליו הוכרז עד כה בניסיון לרסן את התפרצות הקורונה. בממשל קראו גם למושלי 85 המחוזות להורות על סגירת מסעדות ואולמות תרבות אחרי השעה 23:00.

ההנחיות החדשות מחייבות עטיית מסכה במוניות, בתחבורה ציבורית, מעליות וחניונים, ובכל מקום בו מתכנסים יותר מ-50 איש. בהודעה לא נמסר כיצד מתכוונים בממשל לאכוף את ההנחיה החדשה. מדובר בהנחיה יוצאת דופן לאור התנגדותו המתמשכת של פוטין לנקוט באמצעים לאומיים נגד הווירוס ובחירתו להותיר את המלחמה נגדו למושלים המקומיים.

 

 

חיסון לקורונה רוסיה ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד