א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
יומיים לרגע האמת

רשת NBC: טראמפ בדרך לניצחון; הסקרים כמעט בוודאות שגויים

הסוקרים לא מצליחים לגלות את "מצביעי טראמפ הביישנים" - יש שחוששים להודות שהם תומכים בטראמפ. כתב בכיר ברשת NBC מנתח ומסביר מדוע ביידן מוביל על טראמפ בסקרים של שנת 2020, אך צפוי לסיים כמו קלינטון כמו בשנת 2016 | הסיבה העיקרית: הקמפיין שלו רדום

רשת NBC: טראמפ בדרך לניצחון; הסקרים כמעט בוודאות שגויים
עצרת בחירות של טראמפ צילום: מהטוויטר של הנשיא

יומיים לבחירות, מעט אופטימיות במחנה טראמפ באשר לסיכויו לזכות, כאשר רשת NBC מפרסמת בשעות האחרונות כי המתמודד הדמוקרטי ג'ו ביידן ואנשי הקמפיין שלו עושים טעויות, והסקרים כמעט בוודאות שוב שגויים. כך על פי הרשת שלא חשודה באהדתה לטראמפ וזאת בלשון המעטה.

טראמפ התייחס בצייץ בטוויטר וכתב: "המספרים שלנו נראים טוב מאוד בכל מקום. ג'ו הישנוני כבר מתחיל להיעלם ממדינות מסוימות. השמאל הרדיקאלי בירידה".

בניגוד לתובנה הרווחת בקרב הסוקרים, ההיסטוריה והנסיבות העכשוויות מצביעות על כך שהנשיא המכהן דונלד טראמפ יביס את סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן מאותן הסיבות שהוא ניצח בשנת 2016 את המועמדת לנשיאות הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון. כך מפרסם העיתונאי הבכיר קיית' קופלר ברשת NBC.

הוא מנתח ומסביר כי ניתן להבין מדוע טראמפ ירד בסקרים, הדמוגרפיה של האומה ממשיכה להשתנות בדרכים שליליות לטראמפ ולרפובליקנים, נגיף הקורונה הביא למוות ולהרס כלכלי בכל רחבי ארצות הברית, ואישיותו של טראמפ מעוררת אוקיינוסים של אמוציות בעיקר בקרב נשים ובוחרים בפרברים.

אך ביידן והקמפיין שלו עושים טעויות, והסקרים כמעט בוודאות שוב שגויים. השאלה היחידה היא בכמה. הכלכלה הופכת למשחק החזק של טראמפ. הנשיא פעל למען מיעוטים משמעותית , ומצביעים שחורים עברו מדמוקרטים לרפובליקנים, והם יוכלו לסייע לו במדינות כמו ג'ורג'יה, פלורידה, אוהיו, פנסילבניה, מישיגן וצפון קרוליינה . שלא לדבר על כך שטראמפ - בניגוד לביידן - למעשה נלחם לתפקיד, בעוד ביידן רדום.

הילרי קלינטון מסתובבת, ולא הופיעה ולו פעם אחת בוויסקונסין, בינתיים ביידן מנסה לעשות קולות של קמפיין, רק שזה באיחור קצת, כל מועמד לנשיאות נסע ככל האפשר מבחינה אנושית לקמפיינים, פגישות ושיחות עם מצביעים היא המפתח. מנגד עצרות טראמפ מצביעות כי הרחוב איתו, עד כמה זה משמעותי, לא ברור. כולנו זוכרים שעצרות קלינטון היו ריקות, בקושי 200 איש בעצרת, מנגד אצל טראמפ היו עשרות אלפים. ובסופו של דבר היו לקלינטון שלושה מיליון קולות יותר מטראמפ, שאמנם לא עזר לה, אך מראה כי עצרות מפוצצות לא בהכרח מביאות יותר קולות.

לדברי העיתונאי קופלר, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מתלונן בלי סוף על פתקי הצבעה בדואר, ומתעלם מכך שהם עשויים לעזור לו . הרבה יותר דמוקרטים מצביעים בדואר מאשר רפובליקנים. אך סביר יותר כי הרבה מקולות אלה יידחו משום שנעשו טעויות במילוי הטפסים או שהם איחרו - או פשוט הלכו לאיבוד.

בעוד המספרים של קורונה עולים, זה לא בהכרח מיטיב עם ביידן. טראמפ טען שהגיע הזמן לפתוח את הכלכלה ולהפסיק לדאוג כל כך להתפשטות הנגיף. לאנשים יש עייפות של מגיפה, והם להוטים לחזור לחייהם הסדירים והטרום-קורונה, גם אם זה אומר לפעמים לסכן את עצמם או אחרים.

לא זו בלבד שביידן נשאר בבית, גם צבא המתנדבים שלו עושה הסברה ברשת האינטרנט במקום לראות את המצביעים בגלוי. קמפיין ביידן עלה רק לאחרונה מהמרתף, לאחר שפעילי טראמפ כבר נמצאים חודשים בקשר עם המצביעים, מי שזוכר את הקמפיין האחרון של הבחירות מספר 3 בארץ, ראה את נתניהו ברחובות הרבה יותר מבחירות מספר 2, כי נתניהו הבין שבסוף צריך קשר עם הבוחר פנים מול פנים.

ביידן מפחיד את תעשיית הנפט, לאחר שהבטיח כי בסופו של דבר יחסל את תעשיית הנפט. כאשר המנחה קריסטן וולקר של רשת NBC שאלה אותו אם הוא "יסגור את תעשיית הנפט", ביידן ענה "כן", הוא יחסל אותה. כשוולקר שאלה, אז מדוע יעשה זאת, השיב: "כי תעשיית הנפט מזהמת באופן משמעותי". אבל את האנשים שמתפרנסים מהנפט, הזיהום פחות מטריד כרגע, והם יצביעו לטראמפ.

בנוסף הסוקרים לא מצליחים לגלות את "מצביעי טראמפ הביישנים", - אנשים שחוששים להודות שהם תומכים בטראמפ, זה יכול להיות נכון במיוחד עבור מצביעים שחורים ולטיניים, שאולי לא ירצו להודות שהם תומכים במישהו שאמרו להם שהם חייבים להתנגד לו . טראמפ גם חתם וקידם חקיקה גדולה בתחום הרפורמה בפלילים, וכתוצאה מכך שוחררו אלפי אסירים, כולל אפרו-אמריקאים רבים.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 nbc

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד