י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המלצה מיוחדת למגזר החרדי

משרד הבריאות: כך תצרכו בביטחה ויטמין D

על רקע הדיווחים לפיהם קיים חשש בצריכה של ויטמין D מבהירים במשרד שניתן לצרוך את הויטמין - שחסרונו מורגש בעיקר במגזר החרדי - בביטחה ובלי חשש

משרד הבריאות: כך תצרכו בביטחה ויטמין D
בית מרקחת צילום: דוד כהן, פלאש 90

אין מה לחשוש, אבל יש לקחת לפי ההנחיות: במשרד הבריאות פירסמו היום הודעה מיוחדת לציבור החרדי, שבה מובהר כי בשורת מחקרים שנערכו ברחבי העולם נמצא כי ויטמין D יעיל להפחתת הסיכון לדלקות אקוטיות בדרכי הנשימה, דבר המסייע להתמודדות בין היתר עם נגיף הקורונה. חוסר של ויטמין D נפוץ בישראל ושכיח בקרב הציבור החרדי במיוחד. הפרסום בא על רקע של דיווחים לפיהם ישנם מומחים שטוענים כי צריכה מוגזמת של הויטמין עשויה לגרום לפגיעה בריאותית. 

במשרד מדגישים כי למרבה המזל, ניתן לצרוך ויטמין D  באמצעות מזונות העשירים בו כמו דגים (אמנון, פורל) ומוצרים המועשרים בויטמין. כמו"כ חשיפת העור, והזרועות לקרני השמש למשך 20 דקות מצטברות ליום עם קרם הגנה, תספק אף היא את הצריכה היומית הנדרשת.

כמה יש לצרוך? לדברי פרופ' רונית אנדוולט מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, המינונים המומלצים בתקופת קורונה: לאנשים במשקל תקין – 800-1,000 יחב"ל ליום, לאנשים במשקל עודף – 2,000 יחב"ל ליום, לאנשים עם השמנת יתר – 4,000 יחב"ל ליום.

ההמלצה היא נטילת הטיפות על בסיס יומי, ולא פעם בשבוע. כמו"כ מדגיש אגף התזונה שאין לעבור את המינון המומלץ אלא רק בהתוייה של רופא או דיאטנית

בעת רכישת תכשיר ויטמין D בטיפות בבית מרקחת לשים לב לריכוז הויטמין שקיים בטיפה. קיימים תכשירים בריכוזים שונים, ומומלץ שתבקש מהרוקח הנחיה ברורה – לגבי מספר הטיפות הנדרש.

למרות היכולת לצרוך ויטמין בתיסוף קובעת פרופ' אנדוולט כי "הדרך הטובה ביותר לשמור על תיפקוד מערכת החיסון ועל בריאות איתנה היא תזונה נכונה ובריאה המבוססת על מזון הבורא, מזון שקרוב לדרך בריאתו, טבעי ולא מעובד. תזונה כזו חיונית לתפקוד תקין של מערכת החיסון והקטנת הסיכון לחלות במחלות רבות, ביניהן מחלות אשר נגרמות על ידי נגיפים ושמירה על משקל בריא ותקין".

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד