י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגיטרה היהודית הראשונה • חשיפה

בעוד 'ועד הרבנים לנגינה יהודית' אוסר שימוש בגיטרות, יש מי שמנסה בכל זאת לשוות לגיטרה מראה יהודי • קבלו, בחשיפה ראשונה, את ה'גיטרה היהודית הראשונה'

הגיטרה היהודית הראשונה
הגיטרה היהודית הראשונה

בונה הגיטרות והמוסיקאי ניר צינמון ראה בימי חייו לא מעט גיטרות מטאל עם צלבים וגולגלות על הצוואר ומדבקות של מוטורהד. עד שיום אחד הוא שאל את עצמו: מה רע בסמלים משלנו? כך נולדה ג'ולירדן - גיטרת היודאיקה הראשונה בעולם, שמעוררת בחודשים האחרונים עניין רב בחו"ל. הרעיון הוא שאפשר 'לתת בראש', בלי לאבד את הזהות.

"זאת גיטרה שאומרת, אני גאה להיות מוסיקאי יהודי", אומר ניר צינמון, שבונה אותן לפי הזמנה בסדנה שלו בהרצליה. "בעיצומו של גל ההתחזקות והחזרה לשורשים של כל-כך הרבה רוקיסטים, החלטתי לבנות את הגיטרה שמעבירה את המסר. התברר לי שאין עוד דבר כזה.

"לא הרבה אחרי בניית האבטיפוסים הראשונים התחילה השמועה לפשוט בין המוסיקאים החסידיים. ואז הופיעה גיטרת היודאיקה ג'ולירדן במערכון טלוויזיוני ומאותו רגע אי-אפשר היה עוד לשמור את זה בסוד".

גיטרות היודאיקה ג'ולירדן נבנות ככלים איכותיים "רגילים", בדיאלוג עם הלקוח לגבי ההעדפות שלו, ואז נוספים להן המוטיבים הייחודיים: שיבוץ של תכשיטי יודאיקה לתוך הגוף, הטבעה של פסוקים (כמו "הודו לה' בכינור, בנבל עשור זמרו לו"). אפילו ידית הטרמולו מיוצרת על ידי צורף אומן, במראה של אצבע לקריאה בתורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד