י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המכרזים נסגרו: הציבור הפסיד

לאחר ההכרזה על יח"ד שימכרו ב'מחיר למשתכן', מפרסם מ' השיכון את רשימת הזוכים: המנצח הגדול: העמותה של כרמל והקבלנים. המפסידים: הציבור. יחידה נמכרה במחיר ממוצע של 215 אלף ש"ח

מנחם כרמל. המנצח הגדול
מנחם כרמל. המנצח הגדול

יצא האוויר מן בלון הדיור הנפוח: כמה שמענו על בשורת הדיור בבית שמש, כמה קיווינו להנחת התשתיות שיבאו בכנפיהם את הבשורה המיוחלת בדמות פתרון אמיתי למצוקת הדיור החרדית, שהפכה ממצוקה - לצרה צרורה של ממש.

אך עם פתיחת מעטפות המכרזים, וההכרזה על הזוכים, משתררת עלינו אווירה חמוצה. אווירה של פספוס. לא אל הנער הזה התפללנו. לא ככה מביאים פתרון למצוקה חריפה. האצבע המאשימה מופנית אולי כלפי הציבור הלהוט, שקונה דירות בכל מחיר, והמריץ את העושים במלאכה להעלות את מחירי הקרקע בלי גבול, אבל חשבנו אולי הפעם זה יהיה אחרת. אבל לא.

אמנם, הצלחה יחסית ניתן לראות במכרזים של המחיר למשתכן. אלא ששם התחרות היא מי מציע את המחיר הזול ביותר. ושם הציעו קבלנים מחיר הנע סביב ה-600 אלף ₪ לדירת 3 חדרים. לא שזה מציאה גדולה, אבל לפחות משהו.

אלא שלמעלה מ1000 יחידות דיור שהופצו על ידי מכרזים פתוחים לכל, נמכרו במחיר גבוה. גבוה מאד. המחיר הממוצע ליחידת דיור הוא כ-215 אלף ₪. אך יש קבלנים שזכו גם במחירים של 250 אלף ₪. במחירים כאלה אי אפשר להגיע לדירה בת שלושה חדרים בפחות מ – 650 אלף ₪. זו בשורה וזו שכרה?. נו, באמת.

מי שהולך לחכות 3 -4 שנים, עד שדירתו תהיה מוכנה, ובזמן הזה לשלם עוד 100 אלף ₪ על שכירות, לא אמור לקבל דירה בבית שמש במחיר כזה. המשמעות של עלות הדירה אם מוסיפים לזה את עלות השכירות היא כ – 750 אלף ₪. במחיר כה אפשר לקנות כבר היום דירה מוכנה בבית שמש.

מי שיצא המנצח הגדול של המכרזים כולם, הוא מנחם כרמל, או לייתר דיוק הרוכשים באמצעות קבוצת הרכישה אותה הוא מארגן. מסך כל הדירות זכה כרמל במעל 400 יח"ד, כשהוא משאיר את הקבוצה השניה של 'דגל התורה', על החבר'ה הצעירים שניסו ללמד אותו בניה מהי, הרחק מאחור.

שאר העמותות לא זכו כלל במכרזים או זכו במגרשים זניחים עליהם ניתן לבנות כמה יחידות דיור בודדות. הקבלנים שהציעו אף הם סכומים יפים זכו בשאר, והם ימכרו את הדירות לפי הביקוש בשוק, שלפי הנראה עתה הוא גדול. גדול מאד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד