כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ברקע פקיעת האולטימטום

יאיר לפיד מציב מבחן נוסף לבני גנץ וכחול לבן

יש עתיד והעומד בראשה לא מפספסים הזדמנויות להביך את חברי סיעת 'כחול לבן', שפעם אחר פעם נאלצים להגיע אל המליאה ולהפיל חוקים שהתחייבו לבוחרים להעביר, וזאת מכורח ההסכם הקואליציוני | וביום רביעי הקרוב הצעת חוק חדשה נגד נתניהו

יאיר לפיד מציב מבחן נוסף לבני גנץ וכחול לבן
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ביום רביעי הקרוב תעלה סיעת יש עתיד-תל"ם להצבעה הצעת חוק חדשה, המבקשת לבטל את הפטור מתשלום מס על ההטבות המגיעות לראש ממשלה מקופת המדינה, לרבות הוצאות ביתו הפרטי.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד תל"ם, יאיר לפיד טוען כי "לא ייאמן, נתניהו בסגר הראשון הלך לסדר לעצמו מיליון שקל הטבות מס, ובסגר הזה הוא הלך לסדר לעצמו שאת כל ההוצאות על הבית שלו בקיסריה המדינה תשלם. המדינה זה אתם. שראש הממשלה יתכבד וישלם בעצמו את הוצאות הבית הפרטי שלו. יש גבול ולאנשים פה אין להם מה לאכול".

יוזם החוק, ח"כ מיקי לוי מסיעתו מסביר כי "הצעת החוק שאעלה להצבעה ביום רביעי הקרוב מבקשת לשים סוף לניסיונות של נתניהו להשית על המדינה את מחיר הוצאות של המעון הפרטי ולבצע הפרדה ברורה בין בלפור לקיסריה".

לדברי לוי: "אזרחי ישראל לא צריכים לשלם על המים בבריכה בקיסריה ועל הוצאות פרטיות בביתו הפרטי של רה"מ. לצורך מילוי תפקידו, מעמידה מדינת ישראל מעון רשמי לראש הממשלה בבלפור הממומן באופן מלא על ידי המדינה. לצערי הרב במקום להביא תקציב מדינה ולטפל במיליון מובטלים במשק ובעסקים הקורסים, שוב מתעסק נתניהו בהטבות מס לעצמו. אין ניתוק גדול מזה".

הצעת החוק תביא לדילמה את סיעת 'כחול לבן', בעיקר מול פקיעת האולטימטום בנושא התקציב כבר היום ה-1 בנובמבר, כשב'כחול לבן' מנסים לשדר מסר כי אינם חוששים מפירוק הממשלה. הצעה זו לצד הצעות נוספות יהוו דילמה קשה בסיעה, כשהערכה היא כי כחול לבן ייכנעו לליכוד בכל אלה ויצביעו נגד בניגוד למצפונם.

יאיר לפיד בני גנץ מפלגת כחול לבן המעון בקיסריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד