י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נגיף חינוכי

הלימודים חוזרים בהדרגה: קרוב ל-1500 תלמידים חולים

במשרד החינוך לא נחים על זרי הדפנה, ועם אישור פתיחת הלימודים בקבינט הקורונה, פתחו מיד את הלימודים לאחר היערכות מרובה מקצועית ומותאמת למצב. בדו"ח מיוחד סקרו את נתוני פתיחת הלימודים המחודשת, מהיבטי נוכחות ותחלואה • הנתונים המלאים, בפנים הכתבה

הלימודים חוזרים בהדרגה: קרוב ל-1500 תלמידים חולים
ילדים בכיתה עם מסכות. אילוסטרציה צילום: דוברות עיריית עכו

לאחר הפתיחה המחודשת של מוסדות החינוך, פרסמו במשרד החינוך את נתוני התחלואה במערכת החינוך בקרב ילדי הגנים, תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי בתי הספר נכון ליום זה (ראשון).

כאשר מנתוני הגנים עולה, כי מתוך 592,000 ילדי הגנים, 281 ילדים נמצאו חולים. מדובר ב- 2.68% מכלל החולים באוכלוסייה, בעוד שחלקם באוכלוסייה הכללית הוא 6.48%.

ומתוך 1,067,464 תלמידים בחינוך היסודי  597 תלמידים נמצאו חולים. מדובר ב-5.69% מכלל החולים בעוד שחלקם באוכלוסייה הכללית הוא 11.68%.

בחינוך העל יסודי נמצאו 611 תלמידים חולים, מתוך 790,722 תלמידים, מדובר ב-5.82% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הוא 8.66%.

בחינוך המיוחד המספרים בחסדי שמיים נמוכים יותר. מתוך 121,294 תלמידים, 56 תלמידים נמצאו חולים. מדובר ב- 0.53% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הוא 1.33%.

בסך הכל, מסכמים במשרד החינוך, מדובר ב-1,489 תלמידים חולים.

עוד ממשיכים לסכם במשרד החינוך, נתונים על מוסדות שנסגרו, על פי נתוני משרד החינוך רק 2 בתי ספר מתוך 5,000 מוסדות חינוך נסגרו בשל תחלואה (שהם 0.04%). 134 גני ילדים מתוך 21,000 גנים (שהם 0.63%) נסגרו גם הם בשל תחלואה.

בתוך כך, פרסמו אנשי משרד החינוך גם את נתוני פתיחת שנת הלימודים המאוחרת היום בכיתות הנמוכות. "מערכת החינוך נפתחה היום, ומניטור המשרד עולה כי ברחבי הארץ נרשמה נוכחות מלאה" אמרו בסיפוק במשרד החינוך. ופרטו: הבוקר נכנסו בשערי בתי הספר כחצי מיליון ילדי כיתות א-ד. מניטור הנוכחות עולה, כי בכל בתי הספר ברחבי הארץ נרשמה נוכחות מלאה, למעט במספר מקומות בהם לא התקיימו לימודים בשל הגדרתם ערים אדומות או בשל עלייה בתחלואה ובעיות נקודתיות אחרות.

עוד עלה מהניטור של משרד החינוך כי ב- 8% מבתי הספר היסודיים בכיתות א-ד מקיימים 6 ימי לימוד. וב- 83% מבתי הספר היסודיים בכיתות א-ד מקיימים 5 ימי לימוד. וב- 9% - מבתי הספר היסודיים בכיתות א-ד מקיימים 4 ימי לימוד.

יצויין כי בחינוך המיוחד עברו היום תלמידי החינוך המיוחד ליום לימודים מלא. תלמידי כיתות א-ד המשולבים הגיעו יחד עם חבריהם אל בית הספר.

הערים והמועצות בהם לא התקיימו היום לימודים הם ספורים, ורובם במגזר הערבי. רק בבית ספר אחד במגזר היהודי - 'בית יעקב מרכז בירושלים' לא התחילו את הלימודים, עקב כך שהם ממתינים למעבר מבנה, ציינו במשרד החינוך.

קורונה משרד החינוך תלמידים פתיחת שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד