כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למודי ניסיון

מחשש למהומות: כך מתמגנים הסוחרים בארה"ב

'וולמארט' הודיעה בסוף השבוע כי הסירה תחמושת וכלי ירייה מתצוגות בחנויותיה בארה"ב, וציינה כי מדובר בצעדי מנע לקראת אפשרות של "תסיסה אזרחית" באזורים מסוימים למחרת הבחירות | עסקים אחרים כיסו את חלונות הראווה בלוחות עץ בכדי למנוע ביזה

מחשש למהומות: כך מתמגנים הסוחרים בארה"ב
חנויות לייקווד החרדיות ממוגנות צילום: TLS - לייקווד סקופ

לאחר ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות בשנת 2016, יצאו המונים ממתנגדיו להפגין ברחובות ולבזוז מחנויות, הפעם מחשש ששוב יחזרו המראות הללו. רשת 'וולמארט' הסירה רובים מהמדפים ורוקנה את התחמושת המוצגת בחנויות בארה"ב.

הקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב, הממוקמת בבנטונוויל, ארקנסו, מוכרת כלי ירייה בכמחצית מ-4,700 סניפיה. הרשת מסרה כי "ראינו תסיסה אזרחית, וכפי שעשינו בכמה הזדמנויות בשנים האחרונות, הסרנו את כלי הנשק והתחמושת שלנו ממדפי המכירות כאמצעי זהירות לשלומם של לקוחותינו", הצהרה מטעם הרשת נשלחה לסוכנות הידיעות AP.

בינתיים חנויות רבות ברחבי ניו יורק החלו למגן את חלונות הראווה, מחשש שהחלונות יהפכו לטרף על ידי מפגינים, ומשם הדרך לבזיזת הרכוש קצרה.

בעלי עסקים במנהטן, כיסו את חלונות הראווה שלהם עם לוחות עץ כבדים ביום שישי אחר הצהריים - מכיוון שהמשטרה הזהירה מפני "תסיסה אפשרית" לאחר פרסום תוצאות הבחירות.

גם חנויות בסמוך לפארק כיכר וושינגטון מיגנו את החלונות והדלתות עם לוחות העץ. בעלי העסקים כבר למודי ניסיון, שכן רק לפני כמה חודשים נבזזו אלפי חנויות, במסגרת המחאות הסוערות לאחר מותו של ג'ורג' פלויד, אזרח אפרו אמריקני בידי שוטר לבן שרכן על צווארו משך דקות ארוכות עד שנחנק למוות. השוטר אמנם הועמד לדין, אך את הקהילה האפרו אמריקנית זה לא הרגיע, ואלפים מהם יצאו למסע ביזה נרחב.

ביזה בחירות בארה"ב הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 וול מארט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד