י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

'הקרן החדשה לישראל' נגד...הגרי"ש אלישיב

מה נדרשו 'נאמני תורה ועבודה' לבצע במימון ה'קרן החדשה לישראל? • למה זוכה מנכ"ל האוצר הגזעני ל'חסינות' מהתקשורת החרדית? • ויש גם חמישה קצרים • יצחק נחשוני בסקירת עתוני סוף השבוע

הגרי"ש אלישיב
הגרי"ש אלישיב



אין זו אגדה...

עד הבוקר זה עוד היה סביל מבחינתם.

אז מה אם התגלה ש-16 מה'עדויות' המרכיבות את דו"ח גולדסטון, שהן 92% מעלילת הדם שהפיץ, הגיעו אליו מארגוני שמאל ישראלים, שהמכנה המשותף שלהם הוא המימון שהם מקבלים מ'הקרן החדשה לישראל'?

על פי הקפריזות שלהם, זכותם של הרפורמים והקונסרבטיבים בארה"ב, לשלוח לכאן את מלתעותיהם הארוכות ולנעוץ אותם במקומות המסוגלים לעוות את פניה של מדינת ישראל. אבל הבוקר התעורר השמאל ההזוי גם על צד שמאל, והחליט שלא ניתן עוד להבליג.

"נבלה נעשתה בישראל". פתאום הם שמו לב שאלה שחשפו את פרצופם האמיתי, עשו זאת תחת השם רב המשמעות "אם תרצו", וזה כבר באמת יותר מדי.

את שמו הטוב של תיאודור הרצל, שהגה את הרעיון להפוך את שתי המילים ה'נשגבות' הללו "אם" ו"תרצו" לצמד אחד, כמו שחזה את החיבור הבלתי ניתן לפירוד בין "מדינה" ל"ישראל" או ששאף לקרב בין "יהדות" "להתנצרות", הם לא יתנו לחלל בשום פנים ואופן. גם "אם תרצו" ותעמדו על פסגת העולם לצעוק שגולדסטון רק מעליל, הם ימשיכו לדבוק בחלקו השני של משפט המחץ, ובמימון "הקרן החדשה לישראל" ויטענו נגדכם ש..."אין זו אגדה".

גדעון לוי, הקיצוני השמאלי של 'הארץ', מפרסם היום מאמר שבו הוא כותב את דברים הללו בצורה מפורשת. "בנימין זאב שוב מתהפך בקברו: תנועה מקארתיסטית הפכה את המימרה הכי מפורסמת שלו לשמה. 'אם תרצו', שמגדירה עצמה מתוך הונאה 'תנועת מרכז' מוציאה שם רע להרצל הדמוקרט והליברל. הצעקה האחרונה של התנועה הזאת: מלחמה מלוכלכת נגד 'הקרן החדשה לישראל', על שמימנה 16 ארגונים שדו"ח גולדסטון הסתמך על דיווחיהם".

אם תרצו או לא, לוי מזדעק על שמוציאים כביכול שם רע "להרצל הדמוקרט והליברל" ומצמידים 'קרניים' לראשה של נשיאת ה"הקרן החדשה לישראל". למה הוא סבור שעצמות רקובות גם אם הן טמונות בחלקת 'גדולי' האומה או 'דם כחול' של מנהלי קרן חדשה ולא 'קרן קיימת' חשובים יותר מחיי מיליוני יהודים במדינה שהיא המקלט האחרון שלנו? רק הוא יודע.

על רקע זה גדעון לוי, הציוני האחרון, מודיע היום בעיתונו על פרישה מחברותו ב'ציונות'. מעתה לא ישלם עוד דמי חבר...

"אם תרצו, מסתתרת מאחורי המסכה המהוגנת של 'ציונות'. תחת המסווה הזה אנשיה רודפים כל גילוי של דמוקרטיה ומחשבה ביקורתית. 'שקט יורים' כל הזמן. זאת המהפכה הציונית החדשה שלהם - ישראל בלי בג"צ ובלי 'בצלם', מליטריסטית, בלי בקורת ובקרה. אם זו הציונות, כי אז מוטב להיות אנטי ציוני" - מנמק הלוי את 'התפטרותו' כאילו עד היום לא ידע מה זה 'אנטי'.

פרשת 'הקרן החדשה לישראל' משנה , אם כן, 'פאזה' לכיוונים לא צפויים. אבל זה קורה לא רק עם הציבור המעורטל מיהדות, אלא חוצה גם את הציונות הדתית - בין הנהנים מכספי הקרן, לנהנים לחשוף עכשיו את פרצופם האמיתי.

בנושא הזה, דווקא עלון בית כנסת בשם 'עולם קטן - השבועון הדתי לצעירים' סיפק בסוף השבוע את ה'סקופ' הגדול יותר מזה שגדעון לוי ביקש להציג היום ב'הארץ', על הפגיעה ב"שמו הטוב" של הרצל, שעשתה אותו אנטי ציוני.

ארנון סגל הוציא, בכתבה שפרסם בעלון הזה, שלוש עמותות של הציונות הדתית - 'קולך', 'ציונות דתית ריאלית' ו'נאמני תורה ועבודה' - מתוך הקהל, לאחר שמצא שגם הן, כמו מעודדי גולדסטון, ממומנות על ידי אותה 'קרן חדשה לישראל'.

"תחת תת הכותרת 'תחום הפלורליזם היהודי' בקרן מתוקצבות עמותות אידיאולוגיות שכל דתי-לאומי מכיר, כמו 'קולך' 'נאמני תורה ועבודה' ו'ציונות דתית ריאלית'" - נכתב ב'עולם קטן'. "מה מצאה הקרן בעמותות הללו? אולי ראשיתו של אוונגרד פנימי בציונות הדתית? אולי גופים שיסייעו לה בהפיכת הציבור הזה, כמו המדינה כולה , ליותר 'דמוקרטי' ופחות 'יהודי'? - שואל ארנון סגל בכתבתו.

ויש לו גם גילוי על גילוי: "ידה של הקרן הזו אוחזת גם בעמותת 'מנוחה נכונה', הפועלת להקמת בית עלמין אזרחי בירושלים. באופן מפתיע מתברר שיושב ראש תנועת 'נאמני תורה ועבודה' חבר גם בעמותה ההיא. מטרתה המוצהרת של הקרן בנושא הזה היא ביטול המונופול שיש לזרם האורתודוקסי בישראל בענייני גיור, חיתון, גירושין וקבורה כמו את כל אופי הטקסים הדתיים בישראל".

למרות כל שפע הגילויים שהצטבר אצלנו בסוף השבוע והיום, סביב סערת הקרן החדשה לישראל, שבמקום לרדת מסדר היום רק תופסת תאוצה נוספת אל תוך התודעה התקשורתית, נראה שאת החשיפה הגדולה מכולן עדיין לא הבאנו לפניכם.

היא כלולה בתגובתו של שמואל שטח, מראשי תנועת 'נאמני תורה ועבודה', המגיב, באותו עלון, על הסרת המסווה למניע שעומד מאחורי פעילות התנועה הזו, ומימונה בכספי הרפורמים וקונסרבטיבים המיליטנטיים בארה"ב. "אין זה סוד שאנחנו ולא רק אנחנו, פועלים נגד בתי הדין הרבני שנשלט היום על ידי הרב אלישיב ואנשיו. בקרן החדשה מבינים שדרכנו הם יכולים להשפיע".

מדהים.

הקרן החדשה לישראל, ממקדת את פעילותה באמצעות ארגוני המשת"פים הממומנים על ידה, כולל הציונים דתיים, לא רק נגד ההנהגה השלטונית בישראל, אלא ברזולוציה הרבה יותר צפופה נגד ההנהגה הרוחנית והרבנית שלנו.

לא רק ישראל הקטנה נמצאת על הכוונת - גם גדולי ישראל, והגרי"ש אלישיב, בראשם.

וזהו סוף החדשות המפתיעות להיום...

למה הם בחוץ? צילום אילוסטרציהצילום: למה הם בחוץ? צילום אילוסטרציה
למה הם בחוץ? צילום אילוסטרציה


ההתנשאות של חיים שני והתקשורת החרדית

ביום חמישי האחרון התייחסנו במדור זה, לדבריו המוקצנים בחומרתם של מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, שנאמרו ב'כנס הרצליה'. שני אמר כי "בלי הערבים והחרדים, ישראל היא בין המדינות העשירות בעולם"...

"בלי חיים שני ודומיו, ישראל היא בין המדינות ה...חכמות בעולם" - השבנו לו על אותו משקל, ועוד הוספנו: "אם ישליכו לים את הזקנים, ניצולי השואה, המובטלים, הילדים שאין להוריהם כסף למרוח להם את הסנדביץ' היבש שהם אורזים להם לבית הספר, וגם את עושקי הקופה הממשלתית, ואוכלי החינם של האוצר, אין ספק שהמדינה תהיה עוד יותר עשירה"...

ציפינו שעיתוני סוף השבוע החרדים, יגיבו לדבריו כמתחייב, וגם הם יענו כסיל כאוולתו, אבל גם לא הופתענו כשזה לא קרה.

כל זמן שלא בטוח שתקציב הישיבות הקרוב יועבר לחשבונות הבנק במועדו, יש הרי למנכ"ל האוצר 'חסינות' והוא יכול לנגוש ולהציק לנו ככל שיעלה בדעתו, אז למה שיעביר את התקציבים בזמן?

לעיתון העסקים 'גלובס' אין את השיקולים התלושים הללו, והוא נטל על עצמו את המשימה להגן על החרדים מפני התנשאותו של מנכ"ל האוצר, במקום העיתונים החרדים שהתרשלו בה. שי ניב מכנה ב'גלובס' של סוף השבוע את 'יציאותיו' של שני "אמירה אומללה" וכותב: "דמיינו מה היה קורה אילו מנכ"ל האוצר בארה"ב היה אומר שארצו יכולה להיות בין העשירות בעולם אם היו מנכים מהסטטיסטיקה שלה את השחורים וההיספאנים"...

"הבעיה מתחילה" - מוסיף ניב - "כשנציגי הממסד הישראלי מדברים על צמצום פערים ועל הצורך לשפר את השתלבותם בחברה של מגזרים שונים, אך באותה נשימה יוצרים את הקיטוב והפלגנות בזכות רטוריקה פטרונית ומתנשאת...למה להסתפק בחרדים ובערבים, בואו וננקה את ישובי הפריפריה, ומיד תראו איזה עשירים אנחנו. בכלל בואו ננכה את כל מי שאינו אשכנזי מרמת השרון בואכה הרצליה, ונגלה עד כמה אנחנו 'עם סגולה'. אין עניים, 95% השתתפות בשוק העבודה, שכר ממוצע בשמים ויופי של תשלומים למס הכנסה.

"לפני שממהרים להכריז כי ערבים וחרדים פוגעים לנו בסטטיסטיקה, לפני שמדברים גבוהה-גבוהה על עידוד השתלבותם בשוק העבודה, כדאי שנבדוק מה אנחנו עושים לא בסדר שמביא אותם להישאר בחוץ"...

התקשורת החרדית כנראה אינה מעוניינת שיבדקו את זה.

למה המודיע שותק? הגרמיצילום: למה המודיע שותק? הגרמי
למה המודיע שותק? הגרמי''ל לנדא


קצר בתקשורת: 5 קטעים בשולי עיתוני סוף השבוע

1. התמיהה הגדולה ביותר

ונניח שמאלצים אותנו להשלים עם האבסורד שהכסף יענה את הכל, ושהמטבע של העיתונים החרדיים היא הרבה יותר חזקה וחשובה מכבוד הרבנים בעניין הגרמי"ל לנדא ו'שטראוס', ומכבוד השבת, ולכן אין לדרוש מהם שידווחו על הטלטלה העזה שאחזה בעולם הכשרות בישראל.

אבל למה ב'המודיע', למשל, חושבים ש'דמי השתיקה' שמשולמים לעיתון באמצעות מודעות פרסום, שווים יותר מדמי המחיה ששולמו לחסידי גור ולאחרים שהיו המשגיחים של הגרמי"ל לנדא ב'שטראוס', ומשפחותיהם נותרו עתה ללא אמצעי קיום בעקבות 'השגת גבול'?

גם תשבי לא יתרץ קושיה שכזו. הוא פשוט לא יגיע.


2. הידיעה הכואבת ביותר

אהרן מיכאלי מ'יום ליום' מביא פרטים חדשים ולא ידועים על מצבם העגום של כ-200 היהודים שנותרו בתימן, ומוצאים עצמם מוקפים על ידי הפרעים והפורעים של ה'טאליבן' שהשתלטו על כל האזור הצפוני של המדינה. "חלק מהיהודים התאסלם לאחרונה, יתרתם נזהר שלא לדבר עברית כבעבר, בתי הכנסת סגורים והתפילות ולימודי הילדים עם המורי נערכים בבתים" - מספר בדאגה רבה אחד מיהודי העיר דמאר, המצוטט בכתבה.

מכתב תשובה קצר וענייני שכתב בשבוע שעבר אב מתימן לבנו הנער יחיא מרחבי שעלה בגפו לישראל, ומתפרסם גם הוא ב'יום ליום', משקף את הפחד הנורא שבו חיים היהודים שעדיין נותרו מאחור, אבל לא פחות את החשש הכבד שמקנן בלבו לעתידו הרוחני של בנו שעלה לישראל.

"לכבוד ה"ה הבן שלי יחיא חבוב שליט"א, הקרוב בלבי ורחוק מעיני, נספר לך שאנחנו בריאים כולם, ב"ה לא חסר לנו על ידינו אלא אתה ומכתבך והתמונה הגיע. ה' יברכך ואני דורש בשלומך" - כותב האב,
ומכאן עובר לחלק הרגשי המרטיט. "תהיה איש" - הוא מצווה על בנו -"ותחשוב על עצמך ולימודך. ואל יצחקו עליך כמו שצחקו על אלה שעלו ארצה לפניך, הסבים שלך והדודים"...

"צוואה" בשפת ה..."סימונים".


3. העלון הפרובקטיבי ביותר

עלון השבת של רבני צהר החליט השבוע להיות פרובקטיבי במיוחד, יותר מתמיד, כשהקדיש את הגיליון לנושא 'לימוד' התורה בידי אנשים שאינם שומרי תורה וצוות, וגם אינם מגדירים עצמם ב'חוזרים בתשובה'. כלומר, כאלה הלומדים רק כדי שהתורה תהיה בידם קרדום לחפור בה ובמוצהר על מנת שלא לקיים את הנאמר בה.

הרב בני פרל, ראש הישיבה לאומנויות ומדעים 'בר אילן' בתל אביב, מספר במאמר הפתיחה ב'עלון-בכות' הזה, על שעור שהוא מעביר בכל יום שלישי בלילה במועדון תל אביבי בשם 'המקום' ושגם דדי צוקר, השר לשעבר ממר"צ משתתף בו. "בשיעור ביום שלישי הטעם החריף של לימוד בעיון מתחלף בטעמים אחרים, ב...אור חדש. רבותי שבישיבה לא היו שמחים שתלמידם משתמש באור זה, אולי אפילו סונטים בו בארשת חמורה"...

ואל תטעו לחשוב שמדובר ברבותיו ב...ישיבת 'פוניבז', חברון או טשיבין...

'ניאו-רפורמים' עוד לא אמרנו, נכון?

צבי גילת, לשעבר עיתונאי ב'הארץ', והיום מנחה ב'בית המדרש קולות' מקבל גם הוא במה נרחבת בעלון המחולק בבתי הכנסת בישראל, וכבר בכותרת למאמרו נקבע כי "הקביעה כי יש מי שראוי ויש מי שאינו ראוי לעסוק בתורה היא מקוממת".

"לפני כמה שנים הזדמנתי לפגישת לימוד בקבוצה שכללה אנשים שאינם חובשי כיפה, כמוני, ועמם אנשים חובשי שטריימל. הגילויים החיצוניים האלה הם כקליפת השום בעיני, אולם אני מציין אותם בגלל תגובתו של אחד הנוכחים, שכאשר ראה אותי, בשלב מסוים של המפגש, פותח את הגמרא ומתחיל לקרוא בה, תמה בקול: "איך אתה מעז לקרוא מהספר הזה בלי כיפה"?...אירונית היתה העובדה שהנושא שעסקנו בו היה אונאת דברים. הסיטואציה היוותה עובדה מרה שהוכיחה את הונאת הדברים שבחדר..."

את התפיסה הזו היה חשוב לרבני צהר להפיץ בשבת ברבים בבתי הכנסת ועוד בעלון פרשת שבוע.

'ניאו רפורמים' כבר אמרנו? אין מנוס נגיד שוב ושוב!


4. המודעה המנקרת ביותר

ה'מודיע' , שרוב מוחלט של קוראיו נמנים, כידוע, על שכבת בעלי המשפחות ברוכות הילדים המתקשים לכלכל אותן אחרי הקיצוץ בקצבאות, ואלה הממתינים בקוצר רוח לפרסום מכרזי הדירות שירכשו בלא יותר מ-500 אלף שקל לדירה, מציע לקוראיו בגליון השבת 'מציאה' במחיר ללא תקדים של בין 314,900 אלף ש"ח ל-379,900 ש"ח…

באמת מציאה.

איפה? לא בחריש, לא בכסיף, לא בבית שמש ולא באלעד או ביתר, אלא ב...סוכנות UMI המשווקת בישראל את מכונית היוקרה קאדילק cts מנוע 3.0 לי'. "המכונית שעושה את הבלתי צפוי וגורמת להתרגשות יתר ולדופק מואץ".

לנו, המודעה עצמה, ולא המכונית שעליה היא המליצה, גרמה לדופק מואץ ובמיוחד כשנתקלנו בה בעיצומה של השבת... איך נכתב בה על ידי ה'קופירייטר' של משרד הפרסום 'טריו'? - "סחרור חושים".

נראה שב'המודיע' לקו בו עוד לפני שהמודעה הודפסה.


5. הידיעה המשעשעת ביותר

'ידיעות אחרונות' הצליח בסוף השבוע להוכיח שוב את מה שכולנו כבר ידענו מזמן שאנחנו חיים במדינת 'דמיקולו'. איך הוא עשה את זה? באמצעות ידיעה פשוטה, שהופיעה אפילו לפניו בעיתונים אחרים, אלא ששם לא שמו לב לתאריך שבה. הידיעה מספרת כי החל מה-28 בפברואר, תתחיל חלוקת המסכות מחדש לכל אזרחי ישראל...
כמה מרגיע.

אבל רק 'ידיעות אחרונות', ואפילו לא אף אחד מהעיתונים החרדיים, בדק ומצא ש-28 בפברואר הוא לפי הלוח העברי ...פורים. בדיוק ביום הזה תתחיל להתבצע חלוקת 'מסכות' בישראל...

ולא תאמינו זו אינה 'מתיחת פורים'.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד