י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תלמיד במסכה

לאחר פניות רבות: צוות מיוחד יבחן את חובת עטיית המסכות במוסדות החינוך

טרם תחילת הלימודים עם סיום הגל הראשון נשמעו ההצהרות על כך שיכולה להישמר ההנחיה לעטות מסכה במשך כל זמן השהייה במוסדות החינוך. אולם כעת עם הפתיחה המחודשת גוברים הקולות כי הדבר קשה מאד ליישום בשטח. שרי החינוך והבריאות מנסים להרגיע ומבטיחים בחינה מחודשת של הנושא

לאחר פניות רבות: צוות מיוחד יבחן את חובת עטיית המסכות במוסדות החינוך
ילדים בבית הספר. אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

לאחר פניות רבות שהתקבלו הן מצד התלמידים המורים וצוותי ההוראה בדבר הקושי הגדול ביישום חובת עטיית המסכה במשך כל שעות השהייה במוסדות החינוך, יצאו הבוקר (שני) שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין בהודעה משותפת מטעם שרי החינוך והבריאות.

"לאור פניות רבות של הורים ואנשי חינוך בנוגע לחובת עטית המסכות לתלמידי כיתות א'-ב' לאורך כל יום הלימודים, בכיתה ובהפסקות, שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על הקמת צוות מיוחד משותף שיבחן מחדש את דרישת גורמי המקצוע במשרד הבריאות על עטיית מסכות" נאמר בהודעה.

בהודעתם הדגישו שרי החינוך והבריאות כי הבדיקה תבוצע "בשים לב להגבלות ולהנחיות הבריאותיות הנדרשות לשמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך".

מ' מלמד בתלמוד תורה מפורסם בירושלים שוחח עם 'בחדרי חרדים' וסיפר על הקושי הרב בללמד בכיתה עם מסכת אף ופה "אני לא שומע את התלמידים, והתלמידים לא שומעים אותי. הלימוד בכיתה מצריך ריכוז רב הן מהתלמידים והן מצד המלמד להעביר את החומר בצורה המדויקת והברורה ביותר. והדבר קשה עד כמעט בלתי אפשרי, עם המסכה על הפנים, הן של המלמד, והן של התלמידים".

מנגד שרת המשפטים לשעבר איילת שקד התייחסה לנושא בשבוע שעבר, וקראה מעל דוכן הכנסת להתחיל את הלימודים למרות חובת עטיית המסכות ואמרה "הבת שלי ישנה עם מסכה, קל לה, היא התרגלה" הילדים הם הציבור שהכי קל לו להסתגל קראה שקד לא להימנע מפתיחת מוסדות החינוך בגין כך.

בתוך כך וכפי שדווח אמש כאן ב'בחדרי חרדים', משרד החינוך פרסם אתמול את נתוני התחלואה במערכת החינוך נכון לאתמול יום פתיחת הלימודים. מהנתונים של הגנים עולה, כי מתוך 592,000 ילדי הגנים, 281 ילדים נמצאו חולים. מדובר ב- 2.68% מכלל החולים באוכלוסייה, בעוד שחלקם באוכלוסייה הכללית הוא 6.48%. ובחינוך יסודי מתוך 1,067,464 תלמידים, 597 תלמידים נמצאו חולים. מדובר ב-5.69% מכלל החולים בעוד שחלקם באוכלוסייה הכללית הוא 11.68%.

בחינוך העל יסודי מתוך 790,722 תלמידים, 611 תלמידים נמצאו חולים. מדובר ב-5.82% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הוא 8.66%. בחינוך מיוחד מתוך 121,294 תלמידים, 56 תלמידים נמצאו חולים. מדובר ב- 0.53% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הוא 1.33%.

כאשר בסך הכל, מדובר רק ב- 1,489 תלמידים חולים בכל מערכת החינוך בישראל.

יואב גלנט איילת שקד משרד החינוך מסכה תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד