ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
נגיף ההסתה

רופא שיניים בגבעתיים מציג: לא מקבלים חולים מבני ברק ובית שמש

בניגוד לכל כללי האתיקה הרפואית נחשפת הבוקר הקלטה ב'כאן 11' בה מסבירה מזכירת מרפאת שיניים בעיר גבעתיים, כי הם אינם מקבלים לטיפול חולים מבני ברק או מבית שמש. עורך הדין ידידיה לוונטהל שהגיש תביעה נגד המרפאה: "יש חוק זכויות המטופל, רופא חייב לטפל בכל מי שפונה אליו"

רופא שיניים בגבעתיים מציג: לא מקבלים חולים מבני ברק ובית שמש
רופא שיניים, אילוסטרציה צילום: pixabay

ההסתה נגד הציבור החרדי מקבלת ביטוי בשטח, בתכניתם של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן הבוקר (שני) נחשפה הקלטה מזעזעת המציגה אפליה חמורה של רופא נגד מטופל חרדי, בניגוד לכל כללי האתיקה הרפואית.

בהקלטה נשמעת מזכירה במרפאת שיניים מהעיר גבעתיים כשהיא מסרבת לקבל מטופלים מבני ברק הסמוכה או מבית שמש בגלל הקורונה, מבלי להסתיר את התיוג החרדי המונע מהמטופלים לקבל את הטיפול הרפואי.

בשיחה שנערכה ביום שישי האחרון נשמעת המזכירה עונה למטופל שהזדקק לטיפול כי אינו יכול להגיע ולקבל את שירותי מרפאת השיניים, והסיבה, מקום מגוריו. כאשר עם תחילת השיחה היא שואלת אותו איפה הוא גר, מששמעה המזכירה כי הוא גר בבני ברק אמרה לו בנחרצות "אנחנו לא מקבלים מבני ברק עכשיו, לא בני ברק ולא בית שמש" אומרת המזכירה, וניסתה להצטדק "אני מצטערת. אנחנו פה בסיכון גבוה" המטופל ניסה להתגונן ולהסביר כי הוא מאד שומר ומקפיד על ההנחיות, אך ללא הועיל.

עוד הוסיפה בהקלטה המזעזעת "אני ביטלתי את כל האנשים מבני ברק, כולם מבינים את זה, לך לרופא בבני ברק עד שבני ברק לא תהיה באמת ירוקה, כרגע הם שולחים את האנשים הבריאים להיבדק".

בעקבות הסירוב לקבלו לטיפול רפואי רק בגלל השתייכותו המגזרית ומקום מגוריו, דבר המנוגד לכל כללי האתיקה הרפואית וכללי ההיגיון החליט המטופל לתבוע את המרפאה.

עורך הדין ידידיה לוונטהל, שמייצג את המטופל תושב בני ברק בתביעתו נגד מרפאת השיניים, אמר הבוקר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן: "יש חוק זכויות המטופל, רופא חייב לטפל בכל מי שפונה אליו".

עוד טען עורך הדין בראיון, אם המזכירה לא הייתה יודעת שהוא משתייך למגזר החרדי, היא לא הייתה מתעניינת במקום מגוריו, והייתה מקבלת אותו לטיפול במרפאה, הוא הופלה רק לאור השתייכותו המגזרית. סיכם עורך הדין, כאמור הוגשה תביעה נגד מרפאת השיניים בגין האפליה.

ולנו נותר רק לתהות כמה הארץ הייתה מזדעזעת רועשת וגועשת באם לא היה מדובר "רק" בהסתה ומעשים בפועל נגד הציבור החרדי, תארו לעצמכם מעשים שכאלו והסתה שכזו נגד מיעוט/מגזר אחר, המדינה הרי הייתה סוערת, ואולפני התקשורת היו פורצים בסדרת שידורים של 'חדשות-מתפרצות'.

אך כרגיל, כשמדובר במגזר החרדי, ותשקוט הארץ...

רופא שיניים הסתה אנטי חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד