י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מייד אין יזרעאל

בדיקות קורונה תוצרת כחול-לבן יקצרו משמעותית את זמן ההמתנה

שר הבריאות אדלשטיין הציג היום את המכשירים החדשים המפחיתים את הזמן עד לקבלת תוצאות בדיקות הקורונה | אדלשטיין: "פחות סיכון, יותר יעיל: הופכים כל אבן כדי לייעל את המערכת ולאפשר טיפול בקורונה בצורה הטובה ביותר"

בדיקות קורונה תוצרת כחול-לבן יקצרו משמעותית את זמן ההמתנה
בדיקות קורונה. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הציג היום את מהפכת תוצרת הארץ בבדיקות הקורונה. כבר היום המערכת שמפותחת במשרד הבריאות מוגדרת "מבצעית" ובתוך שבועות ספורים היא תיכנס לפעילות המעבדות ובתי החולים.

על פי הפיתוח החדש, שמבוסס כולו על תוצרת ישראלית, שהות הדגימות במעבדות יתקצר מ 8 שעות ל 4 שעות ויתבסס גם על פעילות רובוטים.

כך, העברת הדגימה למבחנת משנה כיום נמשכת כשעה, בטיפול הרובוט הישראלי ללא צורך במבחנת משנה הדבר ייקח 5 דקות בלבד.

במשרד הבריאות אומרים כי בזכות הפיתוח החדשני נטרול הווירוס יתקצר משעה ל 40 דקות; הפקת חומצת גרעין, כאשר הקיטים מחו"ל נמשכת כשלוש שעות. במהפכה החדשה הזמן ירד לכשעה ורבע. הבדיקה עצמה תקוצר משעתיים לשעה ותוכנת הצגת התוצאות תעבד את הנתונים בעשר שניות בלבד במקום כחצי שעה שלוקח היום.

שר הבריאות אדלשטיין: "הטכנולוגיה הישראלית שוברת שיאים פעם אחר פעם. גם עכשיו העולם יוכל לראות את קיצור הדרך מפחית סיכונים, יותר יעיל, ולא פחות חשוב מכך כולו מבוסס על תוצרת ישראלית. אני מודה לאגף המעבדות במשרד הבריאות ולמשרד ראש הממשלה שמסייעים בנושא".

יולי אדלשטיין קורונה בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד