י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הודעת דוברות מיותרת

חילול השבת במשרד המשפטים; ח"כ ארבל: "פגיעה אנושה"

הודעה שהתייחסה לתקנות המסדירות הליכי ערר על החלטות רשות המיסים בנוגע למענקי סיוע לעסקים פורסמה לאחר כניסת השבת | ח"כ ארבל במכתב מיוחד למשרד המשפטים "פוגעים בציבור רחב שאינו מעודכן בהודעות אלו בזמן אמת, ובסטטוס-קוו"

חילול השבת במשרד המשפטים; ח"כ ארבל: "פגיעה אנושה"
חזית משרד המשפטים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דקות ארוכות לאחר ששבת-קודש פרשת לך לך כבר פרשה כנפיה על תושבי ארץ הקודש, חיללו בדוברות משרד המשפטים את השבת בפרהסיה, עת שלחו הודעת דוברות פשוטה וסתמית בערוץ הטלגרם של המשרד, חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה לשר המשפטים חבר הכנסת אבי ניסנקורן במכתב מחאה ודרישה כי יחודדו הנהלים.

"במוצאי שבת קודש, פרשת לך לך, נדהמתי לראות כי הערוץ הרשמי של משרד המשפטים בטלגרם פרסם בעיצומה של השבת הודעה ל'עוקביו'" פתח ארבל, "ההודעה שהתייחסה לתקנות המסדירות הליכי ערר על החלטות רשות המיסים בנוגע למענקי סיוע לעסקים פורסמה בשעה 17:07, בעוד שבת נכנסה לכל המאוחר בשעה 16:34 ובכל מקרה למעלה מחצי שעה קודם פרסום ההודעה, לכל הדעות".

"חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שהמנוחה השבועית של עובד יהודי תכלול את יום השבת ושהעסקתו במהלכה ככלל אסורה אלא אם ניתן היתר העסקה ע"י שר העבודה, אם הפסקת העבודה עלולה לפגוע בביטחון המדינה, בכלכלת המדינה, בהספקת צרכים חיוניים לציבור וכיוצ"ב. במקרה זה הודעת משרד המשפטים אומנם חשובה וראויה אך ניתן היה לפרסמה גם שעה קלה קודם או להמתין עד למוצאי השבת". כתב ארבל, והוסיף לתקוף במכתב הממוען לשר המשפטים "ועדות הערר על החלטות רשות המיסים ממילא טרם התחילו לפעול ואינן פועלות בשבת ולא הושגה כל תועלת לציבור מפרסום ההודעה בשבת. עם כל הכבוד לדוברות המשרד, מסופקני אם עבודת הדוברות ראויה להיחשב כעבודה כה חיונית ודחופה שמצדיקה קבלת היתר עבודה בשבת".

עוד הוסיף חבר הכנסת ארבל "ממשרד המשפטים ועובדיו מצופה להקפיד על הוראות הדין, קלה כחמורה, על רוחו ותכליותיו. גם אם ישנן אי אלו החרגות לחוק שעות עבודה ומנוחה בהן ניתן להיתלות אין זה ראוי לעשות כן בכל מצב. פרסום הודעות המשרד בעיצומה של שבת קודש פוגע בציבור רחב שאינו מעודכן בהודעות אלו בזמן אמת, פוגע בסטטוס-קוו שנקבע לגבי מעמדה של השבת בספירה הציבורית בישראל ושם ללעג את הוראות הדין שקבעו חריגים לכלל יום המנוחה השבועי במשורה".

לסיום כתב ארבל "אבקשך לפעול לבירור הנסיבות שהובילו לפרסום הודעת הדוברות בשבת ולחדד לעובדי משרדך בכלל, ולעובדי מערך הדוברות בפרט, כי מצופה מעובדי משרד המשפטים לתת דוגמה אישית בפעולותיהם ולהקפיד על מילוי מצוות המחוקק גם בנוגע ליום המנוחה השבועי".

משרד המשפטים דוברות אבי ניסנקורן משה ארבל חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד