י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמה חיוביים התגלו?

סלובקיה: חצי מדינה נבדקה ביום אחד

אחרי שסבלה מתחלואה גוברת, בסלובקיה החליטו כי חצי מאזרחי המדינה ייבדקו ביום אחד, והיתר עתידים להיבדק ביום בדיקות נוסף שייערך השבוע | וגם: כמה חיוביים התגלו?

סלובקיה: חצי מדינה נבדקה ביום אחד
אילוסטרציה צילום: pixabay

חצי מתושבי סלובקיה ערכו השבוע בדיקת קורונה ביום בדיקות מרוכז במהלכו התפרסו חיילים, אנשי מנהלה ומתנדבים בלא פחות מ 5000 תחנות בדיקה מהירות שהוקמו בכל המדינה, במסגרת מבצע הבדיקות הגדול שהוכרז, ובדיקת כל אזרחי המדינה ששיעור הבדיקות החיוביות שלה עלה לאחרונה בצורה מטרידה.

הבדיקות נערכו לכל אזרח מגיל 10 ומעלה. ילדים קטנים לא התבקשו להיבדק. מתוך 4 מיליוני אזרחים בגיל הרלוונטי נבדקו ביום אחד 2.5 מיליון איש, היתר ייבדקו ביום בדיקות נוסף שייערך השבוע.

על פי הנתונים שנאספו בינתיים 25,850 איש מבין הנבדקים, 1%, יצאו חיוביים.

במבצע הבדיקות נעשה שימוש במכשור שמנפיק תוצאה תוך חצי שעה. כ 40,000 איש, פרמדיקים, חיילים, שוטרים, אנשי מנהלה ומתנדבים ערכו את הבדיקות.

על פי הנחיות הממשלה, הבדיקות הן לא חובה אך מי שלא יחזיק בכיסו מסמך המוכיח כי ערך בדיקה והתוצאה שלישית, יידרש להיכנס לבידוד בן שבועיים. אנשים מעל גיל 65 שנמצאים בעיקר בבית התבקשו לא להיבדק, אך הממשלה תבצע בדיקות בבתי אבות ובבתי חולים.

אחד הדברים שהביאו את הממשלה להכריז על מבצע הבדיקות הגדול היה התפרצות קורונה במדינה שהתבטא באחוז חיוביים גבוה במיוחד בין הנבדקים, שעמד על כמעט 16%.

 

קורונה סלובקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד