י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היום השני

הניסוי הישראלי: שני הנסיינים מספרים על מצבם הבריאותי

שגב הראל וענר אוטולנגי – שני הנסיינים הראשונים בחיסון הישראלי מרגישים מצוין וישוחררו לביתם לאחר ששהו בבית החולים לצורך בקרה

הניסוי הישראלי: שני הנסיינים מספרים על מצבם הבריאותי
נתניהו עם הנסיין הישראלי הראשון צילום: חיים צח, לע"מ

שני הנסיינים הישראלים הראשונים שאתמול, ראשון, קיבלו את החיסון לקורונה שמפתח המכון הביולוגי בנס ציונה משוחררים היום לבתיהם לאחר ששהו במהלך הלילה בבית החולים לצורך בקרה וניטור. שניהם מרגישים מצוין, ומספרים כי התסמינים מהם הם סובלים – עודף ראיונות לכלי התקשורת.

הראל שגב אמר לynet, "אני מרגיש מצויין. עבר לילה שקט ואין לי תופעות לוואי. אתמול מרוב ההתרגשות ישנתי שלוש שעות בלילה, אבל כשאחזור הביתה אשן כמו שצריך. הגעתי לניסוי הקליני הראשון של החיסון בידיעה שמחפשים לבדוק את הבטיחות שלו, ואני לא מפחד. אני בחור צעיר ובריא, אני חושב שזה יעבוד עליי די טוב. כן צריך איזה אומץ מסוים ואני מקווה שעוד הרבה אנשים ילכו בעקבותינו ונביא לסיום העניין הזה".

שניהם נראו מחויכים, שגב אמר כי הוא חש כאבים בשריר ללא תופעות לוואי נוספות. אוטולנגי, סיפר: "יש בעיקר הרבה מאוד ראיונות לתקשורת. היממה האחרונה עברה עלי ללא תסמינים. הזהירו אותנו שעלול לעלות לנו החום ושעלולים להופיע תסמינים, אבל אני לא כל כך מודאג. אני דוקטורנט בתחום, אז הגעתי הנה כשאני יודע בדיוק מה אני הולך לקבל. התגובות מסביבי תומכות מאוד, מעטים עדיין מופתעים ואומרים לי "מה, השתגעת?", אבל הרוב הגדול תומך מאוד. אני מאוד מתרגש וגאה".

בהודעת משרד הביטחון נמסר כי "המכון הביולוגי נערך זה כמה שנים לתרחיש של גורם איום לא ידוע. כחלק מההיערכות המדעית, רכש המכון והקים פלטפורמות ייחודיות, המהוות תשתית לאומית לזיהוי מהיר של מחוללי מגפות ופותחו כלים לתכנון מהיר של חיסון יעיל כמענה להתפרצויות. כמו כן הועמדו מודלי חיות לבחינת בטיחות ויעילות של חיסונים וטיפולים, פותחו והוקמו תשתיות חדשות לייצור מהיר ויעיל, בהיקף של מיליוני חיסונים, בתנאי רגולציה מחמירים.

"החיסון לקורונה שפיתח המכון למחקר ביולוגי מבוסס על נגיף קיים (VSV), כחלק מהיערכותו למגפה, שעליו 'הונדסו' ספייקים (spikes) של נגיף הקורונה, שמאפשרים לחיסון להתחבר לתאים בגוף. מדובר בחיסון מודרני בחזית הטכנולוגיה העולמית, המספק הגנה במנת חיסון בודדת.

"החיסון נבחן בהצלחה במספר 'מודלי חיה' המדמים מהלכים או מצבים אשר לא ניתן לבצעם בבני אדם. החיסון עורר תגובה חיסונית יעילה הן בחיות קטנות (עכברים, אוגרים וארנבות) והן בחיות גדולות (חזירים). החיסון הוכח כבטוח בבדיקות הרבות ולפיכך מאפשרת מעבר לניסויים קליניים בבני אדם".

חיסון לקורונה המכון הביולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד