כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
למרות הטענות לאי דיוק

משלוח ענק של מכשירי 'סופיה' נחת בישראל

על אף שהוכח כי המכשירים רחוקים מלספק תוצאות מדוייקות, נחת היום בארץ משלוח של 70 מכשירי 'סופיה' - המכשיר אותו הציג ברוב טקס רה"מ - במטרה לסייע באיתורים מוקדמים בבתי אבות

משלוח ענק של מכשירי 'סופיה' נחת בישראל
נתניהו עורך בדיקת קורונה מהירה צילום: קובי גדעון/לע״מ

לא מדויק, אבל עדיף על כלום: למרות שהוכח כי מכשירי ה'סופה' אינם מספקים תוצאה מדויקת, וכי הם נוטים 'לפספס' במקרה של בדיקה שלילית (כלומר, תוצאה חיובית היא וודאית, אך תוצאה חיובית דורשת בדיקה נוספת והפעם בבדיקת מטוש), רכשה מדינת ישראל כמות של מכשירי ה'סופיה'. הסיבה: המכשירים, שהוצגו כזכור בידי ראש הממשלה, יסייעו לאיתורים מוקדמים בבתי האבות במטרה למנוע התפרצויות.

אתמול בלילה, כך דווח, משלוח חדש הכולל כ –70 מכשירים מתקדמים של בדיקת סופיה מהירה לזיהוי קורונה נחת  בישראל, הישר מחברת קווידל האמריקאית בהזמנת משרד הבריאות. בחברה אומרים כי "מדובר בטכנולוגיה חדשה ופורצת דרך אשר אושרה לאחרונה ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA, המאפשרת לבצע כ - 40 בדיקות בשעה ולקבל תשובה במקום תוך 15 דקות ללא תלות במעבדה".

סופיה היא בדיקת האנטיגן הראשונה בעולם לזיהוי קורונה. ברחבי ארצות הברית פועלים כבר כ-50 אלף מכשירי סופיה וישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם מחוץ לארצות הברית שקיבלה את הטכנולוגיה המתקדמת. שאר המדינות באירופה רק מתחילות להצטייד וככל הנראה לא כולן יקבלו את המכשיר. בשבועות האחרונים כבר נפרסה הטכנולוגיה של סופיה ביותר ממאה נקודות בדיקה ברחבי הארץ תוך התממשקות עם מערכת המחשוב של משרד הבריאות.

על מנת לספק במהירות וביעילות כ–300 מכשירים (בכמה משלוחים) לטובת מדינת ישראל, המריא השבוע ממטה תאגיד קווידל (Quidel) בסן דייגו, קליפורניה מטוס תובלה כשהוא נושא בבטנו את מכשירי הסופיה. עם נחיתתו הובאו המכשירים למרכז הלוגיסטי של סופיה ישראל הממוקם במודיעין ומשם יופצו בימים הקרובים לבתי אבות, דיור מוגן, שרותי בריאות כללית, מכבי שרותי בריאות, קופת חולים מאוחדת, לאומית שרותי בריאות, לצבא ולשירות בתי הסוהר.

מתחילת פעולתה בישראל לפני מספר שבועות כבר בוצעו בעזרת סופיה כ-60 אלף בדיקות מהירות ובשבועות הקרובים מספר הבדיקות עתיד לצמוח ל-200 אלף. הודות לביצועים המואצים של סופיה ניתן לאתר יותר חולים בשלב מוקדם בתהליך פשוט ומהיר, ולקטוע את שרשרת ההדבקה ביעילות, ללא תלות במעבדה, דבר אשר יסייע בחזרה לשגרה ומניעת סגר שלישי. אם כי, כאמור, המכשירים יסייעו בעיקר לאיתור מהיר של חיוביים, אך לא יאפשרו להסתמך עליהם במקרה של קבלת תוצאה שלילית. 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד