י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לזכר הנרצחים: בעלזא ו'מרכז הרב' באלבום

שבועיים לפני הטבח, עמדו הנרצחים ב'טיש' בבעלז, ושרו בדבקות את 'י-ה אכסוף' • במלאות שנתיים, ביצעו תלמידי 'מרכז' יחד עם הרב יוסף צבי ברייער את הניגון, באלבום מיוחד לזכר הנרצחים • להאזנה

האדמור מבעלזא בביקור חולים אצל פצועי מרכ הרב. צילום ארכיון
האדמור מבעלזא בביקור חולים אצל פצועי מרכ הרב. צילום ארכיון




לקראת יום הזיכרון השני לטבח המחריד בישיבת 'מרכז הרב', מפיקים תלמידי הישיבה דיסק ושמו 'נועם הנשמות'. תלמידי 'הישיבה לצעירים' שליד ישיבת 'מרכז הרב', חבריהם של הנרצחים, מוציאים כעת אוסף של שירי שבת, וממנו הם יבצעו שירים הערב, באזכרה השנתית שתיערך הערב בבית הכנסת 'ישורון' בירושלים.

יחד עם התלמידים עמל על הדיסק מחנכם, הר"מ בישיבה הרב אלישיב ברלין, בנו של הכלייזמר מוסא ברלין. אחד השירים המעניינים בדיסק הוא השיר י-ה אכסוף', שבו משתפים פעולה המלחין החסידי הרב יוסף צבי ברייער, ראש ישיבת חסידי בעלזא בבית חלקיה, יחד עם תלמידי כיתה י"ב בישיבה לצעירים'. הרב ברייער שר בדיסק את השיר עם התלמידים.

כיצד התגלגל הניגון לישיבה? שבועיים לפני הפיגוע, בשבת פרשת 'כי תישא' תשס"ח, לקח הרב ברלין את תלמידיו לבית המדרש של חסידי בעלז, שם שמעו שיחה על החסידות ועל שיקומה המופלא לאחר השואה ואחר כך הצטרפו לטיש, והתחברו עד מאוד ללחן הבלזעאי של י-ה אכסוף.

מאז הם אימצו אותו בשירת השבת בישיבה. גם תלמידי כיתה י' דאז שנרצחו בפיגוע (שגב פניאל אביחיל, יונתן אלדר ואברהם דוד מוזס הי"ד) השתתפו אז באותו טיש בחסידות בעלז, ולזכרם שרים כעת חבריהם את הניגון, יחד עם מלחינו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד