ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעד "חסדי עמרם"

רוטשטיין: "רוב החולים הבינוניים מאושפזים בבית וזה מצויין"

מנכ"ל בית החולים 'הדסה' הפתיע אתמול לאחר שאמר כי גם הוא סבור שחולה יכול לקבל טיפול בבית. "רוב החולים הבינויים מאושפזים בבית וזה מצוין"• על החיסון: "המדענים של המרכז הביולוגי נס ציונה עבדו יום ולילה בכדי להגיע להישג הזה"

רוטשטיין: "רוב החולים הבינוניים מאושפזים בבית וזה מצויין"
פרופ' רוטשטיין בלשכת המנכ"ל צילום: באדיבות המצלם

גם בבתי החולים סבורים, אין כמו בבית: מנכ"ל בית החולים 'הדסה' הפרופ' זאב רוטשטיין הפתיע אתמול לאחר שאמר כי לדעתו חולים במצב בינוני יכולים ליהנות מטיפול בבית, בדומה למתכונת שהציע ארגון 'חסדי עמרם' שסייע לאשפוז בית של אלפי חולים במגזר החרדי. לדבריו, "אין חסיד יותר גדול ממני למען אשפוזי בית לחולי קורונה", וכי "רוב החולים הבינויים מאושפזים כעת בבית וזה מצוין".

בראיון שנערך עם רוטשטיין ב"מהדורה המרכזית" ברדיו קול חי לגל תחילת הניסוי בבני אדם בדרך להשגת החיסון, אמר רוטשטיין כי "המדענים של המרכז הביולוגי נס ציונה עבדו יום ולילה בכדי להגיע להישג הזה. כל המחמאות מגיעות להם".

הוא הסביר כי "החיסון הוא וירוס לא מזיק. במכון הביולוגי הורידו לו את הזיזים של קורונה, והוא מתנהל כמו הקורונה והגוף נלחם בו והוא מפתח נוגדנים לקורונה. אם תבוא קורונה אמתית הגוף כבר מחוסן אליה. יש שני מתנדבים ראשונים עם אפס נוגדנים ואנחנו בודקים בתוך כמה זמן הם מפתחים נוגדנים וכמה".

בסיום התייחס לתופעה שנחשפה לפיה חולים רבים, בעיקר מהמגזר החרדי, לא הגיעו לבתי החולים והם העדיפו לקבל טיפול בבית, והוא אמר כי "אין חסיד יותר גדול ממני למען אשפוזי בית לחולי קורונה. אני אומר בוודאות שהיום רוב החולים במצב בינוני מאושפזים בבתיהם גם ככה, זה מצוין". עם זאת, הוא הדגיש שאי אפשר להסכים עם המציאות הנוכחית שבה היוזמה מופעלת בידי ארגון פרטי, והבהיר כי "זה חייב להיות מוסדר מטעם המדינה".

קורונה חיסון לקורונה זאב רוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד