י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"זה כמו סכין בלב"

קבינט הקורונה אישר את העלאת הקנסות למוסדות; דרעי התנגד

למרות התנגדותו הנחרצת של חבר קבינט הקורונה החרדי השר אריה דרעי ("מבקש שתורידו את הסעיף של המוסד החינוכי כי זה לא מתאים למדינת היהודים"), חברי קבינט הקורונה אישרו לפני זמן קצר את העלאת גובה הקנס למוסד חינוכי שייפתח בניגוד להנחיות משרד הבריאות

קבינט הקורונה אישר את העלאת הקנסות למוסדות; דרעי התנגד
שוטרים בפתח חיידר צילום: באדיבות המצלם

חרף התנגדות החרדים, שרי קבינט הקורונה אישרו כעת את העלאת הקנסות ובהם העלאת הקנס על פתיחת מוסדות החינוך ל-20,000 שקל.

במהלך הדיון הסביר השר אריה דרעי, חבר הקבינט החרדי היחיד, את התנגדותו: "התלבטתי מאד מה להגיד בעניין הקנסות. בכל הדוגמאות שהבאתם לקנסות מהעולם באף מקום אין קנס מיוחד על מוסד חינוכי. מדינות אירופה שחזרו לסגר שני לא סגרו את מערכת החינוך. החריגו את מערכות החינוך. מדינות גדולות ומתקדמות באירופה ובצפון אמריקה הבינו שמערכת חינוך יש חשיבות ערכית גבוהה".

לדברי דרעי, "אנחנו סגרנו את מערכת החינוך ואנחנו פותחים אותה בחזרה בהדרגה, איטית לטעמי. קטגוריה מפורשת של קנס למוסד חינוכי זו טעות נוראית והיא הגבוהה ביותר בסך 20 אלף שקלים. אני חושב שזו טעות לקבוע קטגוריה נפרדת למוסד חינוכי, ואני עוד לא מדבר על גובה הקנס הגבוה".

עוד הסביר דרעי, "לצערי כשמדברים על מוסד חינוכי מתכוונים אך ורק לתלמודי תורה. אני יודע שמאז שפתחנו את הסגר כל הערים החרדיות ירוקות ובמגזר הערבי אין תלמודי תורה אבל יש חתונות וחזרת אנשים מטורקיה ואנחנו רואים לצערנו עליה בתחלואה".

"אני פונה אליכם", המשיך חבר הקבינט החרדי, "מאז תחילת הדרך של הגל הראשון אני נושא בעול ולא בורח מאחריות. אני מבקש שתורידו את הסעיף של המוסד החינוכי כי זה לא מתאים למדינת היהודים ולא מתאים למדינת ישראל. לצערי עלולים להוציא מכאן דברים לא נכונים כאילו בגללי או בגלל לחץ החרדים לא תהיה אכיפה וקנסות. זה לא נכון, זה כמו סכין בלב".

דרעי הציע קודם ההצבעה שאם כבר קונסים, אז "מוסדות חינוך צריכים להיות ברמת הקנס הנמוכה. להבדיל ממסיבות ואירועים, שם אוכלים ורוקדים ויש שם מקדם הדבקה לעומת מוסדות חינוך שבהם לומדים בלבד. אין הגיון לקנוס מוסדות חינוך ברמת הקנס הגבוהה ביותר".

לבסוף כאמור דעתו של השר דרעי לא התקבלה והקבינט אישר את העלאת גובה הקנס למוסדות חינוך שפותחים בניגוד להנחיות.

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר על החלטת הקבינט להעלות את קנסות הקורונה: "משרד הבריאות מנותק לצערי מהפרקטיקה ומהחיים, מדובר בהחלטה אומללה שלא תורמת דבר למאבק בתחלואה. השר דרעי היטיב להסביר את הדברים בקבינט וחבל שעמדתו לא התקבלה. אנחנו נתנגד להצעה".

סגן השר אורי מקלב על אישר העלאת הקנסות בקבינט: "בזמן שענפים במשק קורסים וחנויות שלמות נסגרות הקבינט מקבל החלטה גרועה על העלאת הקנסות, זה ניתוק וניכור מהשטח ומהציבור בישראל. אי אפשר לקבל החלטות כאלה כאשר ישנו חוסר אימון בציבור, הקבינט צריך לרדת ולשמוע את בעלי העסקים. - הם מקבלים החלטות והעם לא איתם.

הקנסות הללו הם מכה קשה לעסקים, כל ענישה חייבת להיות מידית, זה מה שעושה את ההבדל בין מדינה הקשובה לאזרחיה למדינה אשר לא קשובה לאזרחיה. - אין לי ספק כי ההשלכות של התקנות על הציבור, חוסר האמון וההחלטות הבלתי הגיוניות יביאו את הכנסת כולה לדחות את ההחלטות האלה באופן גורף".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד