י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זינוק במזרח י-ם

באמ"ן מתריעים: חשש שמגמת הירידה נבלמה

דו"ח אמ"ן קובע כי יש חשש שהירידה נבלמה וכי יתכן ואנו עדים לעליה חוזרת במספר החולים. העליה מורגשת בעיקר במגזר הערבי. זינוק חד במספר חולי הקורונה המאושפזים ממזרח י-ם

באמ"ן מתריעים: חשש שמגמת הירידה נבלמה
ערבים בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

האם השמחה הייתה מוקדמת? בעוד ממשלת ישראל מארת את המשך ההקלות לאור הירידה בדרמטית בתחלואה, מפרסם היום אמ"ן דו"ח הקובע כי יש חשש שהירידה נבלמה וכי בימים הבאים נהיה עדים, שוב, לעליה במספר החולים.

באמ"ן מביעים חשש כי הירידה שראינו בימים האחרונים נבלמה, וכי המגמה אינה ממשיכה. במקביל, אומרים היום במשרד הבריאות כי הם דואגים מפני המשך התחלואה במגזר הערבי, ובעיקר מהעובדה שרבים אינם מבצעים בדיקות ובכך מביאם להתפשטות נוספת של המחלה.

היום דווח כי מורגש זינוק חד במספר חולי הקורונה המאושפזים ממזרח י-ם, שעלו ב-80% תוך שבוע. מספר החולים המאושפזים עלה מ-19 ל-35, וזאת כאשר בכל הסקטורים האחרים מורגשת ירידה של ממש במספר המאושפזים. העלייה מורגשת גם במספר החולים המאומתים ובשיעור החיוביים שהגיע לכ-70% ביממה האחרונה במזרח ירושלים.

עם זאת, החשש העיקרי נובע מאלו שלא נבדקים במגזר הערבי, בעיקר בצפון הארץ, כאשר במשרד הבריאות סבורים שמדובר במספרים גדולים שמגיעים להיקף נרחב, כך שקשה לעקוב אחר הגידול, וכאשר הדבר יתברר - כבר יהיה מאוחר מידי מכדי שניתן יהיה לבלום את ההתפשטות. 

 

קורונה מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד