י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הקורונה כאן להישאר"

עשרות אלפי עולים לא ראו את משפחותיהם מאז תחילת המשבר

בעקבות מאות פניות של עולים וישראלים אחרים שרוצים לראות את קרוביהם ואהוביהם, אותם לא ראו כבר יותר שבעה חודשים בשל משבר הקורונה, ועדת העלייה והקליטה קיימה היום דיון בנושא

עשרות אלפי עולים לא ראו את משפחותיהם מאז תחילת המשבר
מטוסי אל על חונים בשדה התעופה צילום: משה שי, פלאש 90

ועדת העלייה והקליטה קיימה היום דיון בנושא איחוד משפחות העולים ומתן אפשרות הגעה לארץ לקרובי משפחה מדרגה ראשונה ולבני זוג.

בתקופה האחרונה, מתקבלות מאות פניות מעולים וישראלים אחרים שרוצים רק לראות את קרוביהם ואהוביהם, אותם לא ראו כבר יותר שבעה חודשים, דווקא בעת קשה של חוסר ודאות. המדיניות הנוכחית, בה כל מקרה נבחן לגופו, מייצרת עומס רב על קונסוליות ישראל בעולם, שנאלצות לבחון מקרים על פי כללים מעורפלים ולא אחידים. זאת, בזמן שמדינות רבות מאפשרות איחוד משפחות – דווקא במצב הנוכחי על כל קשייו – תוך יצירת מדיניות ברורה ושקופה.

מצב זה גורם לפגיעה הומניטריות ונפשית לא מבוטלת בקרב קהל משמעותי ומיוחד של ישראלים. מאות עולים כבר חתמו על עצומה הקוראת למדינה לאפשר להם לראות את משפחותיהם, והפניות בנושא לנבחרי הציבור הולכות וגדלות.

חה"כ קוטלר-וונש: "אני מחזיקה פה עצומה שעליה חתומים מאות עולים ועולות חדשים למדינת ישראל, שלא ראו ולא זכו לראות לא את הוריהם ולא את ילדיהם מתחילת המציאות המתמשכת של משבר הקורונה שאנחנו נמצאים בעיצומה. הקורונה כאן להישאר – אנחנו בטח ובטח לא מצפים שאנשים לא יראו את קרוביהם, את אהוביהם, את בני זוגם ובנות זוגם במשך כל התקופה שלפנינו".

בהמשך לדיון, סיכם יו"ר הוועדה חה"כ דוד ביטן להמליץ לפרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, לקדם שינוי מדיניות על מנת לאפשר לעולים אשר הגיעו ארצה בארבע שנים האחרונות, לקבל ביקורים מקרובי משפחה מדרגה ראשונה.

קורונה עולים חדשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד