י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המעבדות נגד אדלשטיין

מתקפה על משרד הבריאות: "פונה למעבדות פרטיות ומדלג על ציבוריות"

יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון, תקפה את שר הבריאות יולי אדלשטיין. "מגבה את אנשי משרדו ומסתיר התחייבויות סודיות שנתן המשרד ליזמים פרטיים, שהקימו מעבדות פרטיות" • במשרד הבריאות מבהירים: מפנים בדיקות לכולם

מתקפה על משרד הבריאות: "פונה למעבדות פרטיות ומדלג על ציבוריות"
אדלשטיין בסיור בשיבא צילום: Flash90

שוב התנגשות בין עובדי המעבדות לשר הבריאות: לאחר שעובדי המעבדות כבר איימו מספר פעמים לשבות וזאת לאחר שבמשרד הבהירו כי הם מבקשים להפעיל גם מעבדות פרטיות, תקפה יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון, את שר הבריאות יולי אדלשטיין וטענה כי המשרד מפנה בדיקות למעבדות המופעלות בידי גופים פרטיים, במקום לפנות למעבדות הציבוריות הפועלות בבתי החולים.

אדמון טענה כי משרד הבריאות "מדלג" על המעבדות הציבוריות בבתי החולים בצפון הארץ, זיו בצפת, גליל בנהריה ופדה-פוריה שליד טבריה, והוא מעדיף להפנות את הבדיקות למעבדות פרטיות. לטענתה, משרד הבריאות ביקש מבתי החולים ומקופות החולים להכשיר מעבדות קורונה, לעבות את הצוותים גם על חשבון מעבדות רפואיות ציבוריות אחרות, אבל בו בעת, "בניגוד עניינים מוחלט, פתח מעבדות פרטיות".

"התוצאה", היא טוענת, "היא פגיעה ביכולת קטיעת שרשרת ההדבקה בגלל עיכובים במתן התשובות. כמו כן חלק מכוח האדם המקצועי והמיומן שבמעבדות הציבוריות יושב באבטלה מוחלטת".

אדמון מבהירה שעובדי המעבדות מתוסכלים בעיקר משום שהמשרד מפנה את הבדיקות למעבדה פרטית (כמו זו של מיי הריג'), כאשר הדבר גרם לכך שתוצאות של בדיקות רבות התעכבו. לטענתה, "אין לי מושג מה קורה כאן. זה כבר נראה מעבר לטיפשות. זה גם נזק כלכלי ומעל לכל נזק בקטיעת שרשרת ההדבקה".

בפנייה ישירה לשר הבריאות אמרה יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות: "יש לך, אדוני השר, בראש ובראשונה מחויבות לבתי החולים הציבוריים, לקופות החולים. זו המערכת הציבורית שעליה אתה והמשרד אמורים לפקח, עם כל הכבוד ליזמים פרטיים".

במשרד הבריאות תקפו את הביקורת ושם אמרו כי: "מערך בדיקות הקורונה מאגד את השירות באמצעות מעבדות של קופות החולים, בתי חולים ממשלתיים וציבוריים, מעבדות בריאות הציבור ומעבדות פרטיות. המערך התפתח עם הזמן ובצורה אינקרמנטלית (חדשנות שמוסיפה ומשפרת את הקיים, על ידי מציאת פתרונות מתוך הידע שישנו) וזאת על מנת לתת מענה לכל הצרכים של תושבי המדינה כולל מבקריה, תוך תהליך של למידה והפקת לקחים על מנת לשפר את השירות.

"המערך נדרש לתת שירות בדיקות במגוון מצבים של תחלואת קורונה, אם בעלייה או בירידה, במצבים של סגר או של פתיחה חלקית או מלאה של המשק. ניהול מערך הבדיקות כולל חלוקת דגימות למעבדות והוא איננו על בסיס רגעי או לפי מספר ימים בודדים, אלא לפי צרכים והסתכלות כוללת לאורך זמן. המשימה היא להגיע ליכולת יציבה של ביצוע של כ-100 אלף בדיקות ביום ואף יותר, באמצעות כלל המעבדות החל מאמצע חודש נובמבר 2020 ובהמשך".

במשרד הבריאות ציינו כי "למעבדות בתי החולים והקופות, להבדיל ממעבדות קורונה פרטיות, תפקידים ומשימות בדיקה רבות נוספות וחשובות לא פחות, ובהתחשב בתחלואת החורף המתקרבת, כוח האדם שלהן יצטרך לתת מענה בהתאם. מעבדות הקורונה הפרטיות תעסוקנה אך ורק בבדיקות קורונה. אנו חוזרים ומדגישים, כל מעבדות הקורונה במערכת מופעלות בהתאם לצרכים והמצבים המשתנים אל מול המגיפה. כמות הדגימות המגיעות ויגיעו בהמשך למעבדות תיקבע בהתאם לצרכים מערכתיים".

קורונה יולי אדלשטיין משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד