י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אם יסגרו את הישיבות נרד מהארץ"

הח"כ החסידי הקדיש את ישיבת הסיעה לזכר הרב שך

19 שנים להסתלקותו: ח"כ ישראל אייכלר נשא דברים בישיבת סיעת יהדות התורה והעלה את זכרו של מנהיג היהדות החרדית בדור האחרון מרן הרב שך זצ"ל. הוא התייחס להחלטת הקבינט להעלות את הקנסות על פתיחת המוסדות: "הרב שך אמר שאם יסגרו את הישיבות נרד מהארץ, אבל כשסוגרים את התתי"ם בקורונה אין לנו לאן לברוח, נצטרך להיאבק"

הח"כ החסידי הקדיש את ישיבת הסיעה לזכר הרב שך
ח"כ אייכלר משמאל עם הרב שך והרבי מבעלזא צילום: ארכיון בחדרי

בישיבת סיעת יהדות התורה תקף ח"כ ישראל אייכלר את החלטת הקבינט להעלות את הקנסות למוסדות הלימוד. הוא הזכיר את יום ההילולא של מרן החזון איש שאמר כי הישיבות הן המדבריות של דורנו. כמו כן סיפר כי בשנת תשמ"ח, על רקע החלטת ועדה ממשלתית לגייס בני ישיבות, נאם מרן ראש הישיבה רבי אליעזר מנחם מן שך זצ"ל, שהערב נציין 19 שנים להסתלקותו, והכריז כי במידה ותיגזר גזירת גיוס על בני הישיבות ירדו בני הישיבות מהארץ.

ח"כ אייכלר הביא את דבריו של מרן הרב שך: "נלך לגלות כדי שלא ישתכח התורה. שיידעו שזה לא משחק ילדים, אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים אבל אלינו זה לא נוגע. בלי תורה אין עם. אף בן ישיבה לא יישאר כאן, הם לא יודעים מה שכתוב והם משחקים עם התורה, הם המחריבים של ארץ ישראל, לא הבונים של ארץ ישראל.

"הרב שך הדגיש כי "אנו לא הולכים להילחם ולריב, לא הולכים להריגות, לא הולכים לזרוק אבנים, לא הולכים למכות, אבל תנו לנו לחיות, עם התורה שקיבלנו".

ח"כ אייכלר אמר כי "דבריו של הרב שך על חוק הגיוס, רלוונטיים גם לימינו. כאשר המדינה רוצה לסגור ישיבות ותלמודי תורה בחסות הקורונה, ולבטל את קול התורה מתינוקות של בית רבן ומבני התורה. מול חוק הגיוס אמר הרב שך שנצטרך לרדת מהארץ, אבל בקורונה אין לנו לאן ללכת. עלינו להישאר כאן, לעמוד על נפשנו, ולסרב לסגירת מוסדות התורה.

"עלינו להתייצב כחומה בצורה, כולנו, כל הסיעה, כל הח"כים החרדיים, נבהיר לקואליציה שלא נסכים להעלאת הקנסות לתלמודי תורה, ולא נעמוד בשקט מול ביזוי גדולי התורה על ידי פקידי השלטון החילוני. כל גדולי הדור מורים בכל תוקף להמשיך את לימוד התורה תוך שמירה על הבריאות וההיגיינה. אפילו בזמן מלחמת העולם השנייה שהייתה סכנה גדולה, עברו מעיר לעיר וממקום למקום כדי להמשיך ככל האפשר את קול התורה בעם ישראל". סיים ח"כ הרב אייכלר.

הרב שך ישראל אייכלר ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד