י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הבחירות בארה"ב

לפיד תקף את נתניהו: ריסק את הקשרים עם הדמוקרטים לטובתו האישית

ראש האופוזיציה לפיד תוקף את ראש הממשלה על רקע הבחירות בארה"ב: "נתניהו משחק לידיים של האגף הרדיקלי. מפלרטט רק עם הרפובליקנים. מרחיק מאתנו את הדמוקרטים עוד יותר" • צפו

לפיד תקף את נתניהו: ריסק את הקשרים עם הדמוקרטים לטובתו האישית
יאיר לפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, התייחס יו"ר המפלגה יאיר לפיד לבחירות שיערכו מחר (שלישי) בארה"ב ולאפשרות הסבירה שהמפלגה הדמוקרטית תנצח.

"מחר ייערכו הבחירות בארצות הברית" פתח ליפיד. "זה מירוץ צמוד, אבל יש דבר שאנחנו יודעים: הנשיא הבא של ארה"ב יהיה ידיד ישראל. גם דונלד טראמפ וגם ג'ו ביידן הם ידידי ישראל, אנשים עם מחויבות עמוקה לישראל ולציונות".

"יש במערכת היחסים הזו דבר אחד מטריד" ציין לפיד, "עד לפני כמה שנים ישראל הייתה נושא שנמצא מעל לפוליטיקה האמריקאית. מה שהאמריקאים קוראים Bi-Partisan. כל ממשלות ישראל שמרו על יחסים טובים גם עם הדמוקרטים וגם עם הרפובליקנים. נתניהו החליט, בעיקר מסיבות פנימיות, לשבור את העיקרון הזה".

לפיד תקף את ראש הממשלה והאשים אותו בריסוק הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית לטובתו האישית: "נתניהו יצר זיהוי מלא בין ממשלת ישראל לרפובליקנים. בינו לבין טראמפ. הוא רצה ליהנות מהפופולאריות של טראמפ בציבור הישראלי. רצה לצבור נקודות פה בבית.

זו טעות קשה, ויש לה תוצאות קשות בזירה האמריקאית. אני חזרתי והתרעתי נגד הטעות הזו. נתניהו סירב להקשיב. ישראל מאבדת בגללו את המפלגה הדמוקרטית.

בתוך הדמוקרטים מתחזקים הקולות הרדיקליים. גורמים אנטי ישראליים פועלים שם בכל הכוח. גם אני לא אוהב את זה, אבל הפתרון הוא לא להרחיק אותם עוד יותר. במקום לעבוד מולם בשכל ובסבלנות, נתניהו משחק לידיים של האגף הרדיקלי. מפלרטט רק עם הרפובליקנים. מרחיק מאתנו את הדמוקרטים עוד יותר.

אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו עם מפלגה דמוקרטית שמתנהגת כמו הלייבור הבריטי בתקופת ג'רמי קורבין. אפשר למנוע את זה. אפשר לעבוד עם ההנהגה הדמוקרטית. אני עובד איתה כל הזמן. רובה עדיין פרו-ישראלית.

גם אם הדמוקרטים יפסידו במירוץ לנשיאות, הם ישלטו בקונגרס, ואולי גם בסנאט. אנחנו נצטרך אותם. גם בעניינים בטחוניים, גם בעניינים כלכליים. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להפוך לסניף רפובליקני.

יש לי קשרים טובים עם הרפובליקנים, אבל להבדיל מנתניהו, כל השנים דאגתי לשמור על יחסי עבודה וידידות גם עם ההנהגה הדמוקרטית בסנאט ובקונגרס.

נתניהו יודע את זה. רק כמו תמיד, מה שמעניין אותו זה רק האינטרס האישי. רק יחסי הציבור. רק היחסים עם מיליארדרים רפובליקנים. גם בנושא הקריטי הזה, קרה לו משהו.

הגיע הזמן לדור חדש של מנהיגים. גם בזירה הבינלאומית", סיים לפיד.

יאיר לפיד בנימין נתניהו המפלגה הדמוקרטית בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד