כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מקצוע בסיכון?

מחקר: קופאים ברשתות מזון – חשופים יותר לחלות בקורונה

מחקר שנערך בארה"ב העלה כי עובדים ברשתות מזון שהוצבו בקופות התגלו כנמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בקורונה | וגם: בשל המרחק הפיזי, העובדים סובלים יותר מדיכאון  

מחקר: קופאים ברשתות מזון – חשופים יותר לחלות בקורונה
תור בסופר. אילוסטרציה צילום: unsplash

זוכרים את הימים שלפני הסגר הראשון, אז ראינו בכל עובדי רשתות המזון ברי מזל ו'עובדים חיוניים'? אז כעת מתברר שהם דווקא מוגדרים, אולי, כעובדים במקצוע בסיכון. מחקר חדש שנערך בארה"ב מעלה כי עובדים ברשתות מזון, ובעיקר אלו שהוצבו בקופות, נמצאו כבעלי סיכון גבוה יותר לחלות בקורונה.

המחקר הקיף עובדי רשת מזון בבוסטון במהלך חודש מאי. כל העובדים עברו בדיקת קורונה, והתברר כי 20% מהם לקו בקורונה. לפי החוקרים, מדובר בשיעור הדבקה גבוה משמעותית ביחס לסקטורים אחרים. זאת, למרות שהעובדים הקפידו מאד על ההנחיות והיו מצוידים במסכות ואפילו בכפפות.

אלו שנמצאו בסיכון הגבוה ביותר, היו אלו שהיו בקשר הישיר עם הלקוחות – כלומר, הקופאים. בנוסף, התגלה ששליש מהעובדים לא פיתחו תסמינים. "בהחלט הופתענו לראות שיש כל כך הרבה אנשים א-סימפטומטיים", אמר ד"ר ג'סטין יאנג, חוקר בבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד. לדבריו, מדובר בממצא מדאיג, משום ש"זה אומר שעובדי חנויות מכולת קמעונאיות נחשפים ללקוחות ומשמשים כמתווך לנגיף - כמעט כמו מפיצי על".

ממצא נוסף שעלה מהמחקר, הוא שהריחוק בין העובדים כנדרש במסגרת הקורונה השפיע לא רק על בריאותם הפיזית של עובדי הרשת, אלא גם על בריאותם הנפשית. החוקרים גילו כ 24 אחוזים מהעובדים סבלו מחרדה, ו-8 אחוזים נמצאו כסובלים מדיכאון. לעומת זאת, אלו שהיה להם אינטראקציה עם יתר העובדים, סבלו פחות מדיכאון וחרדה.

במחקר מוזכרים נתונים של ארגון העובדים הבינלאומי למזון ולעובדים מסחריים, לפיהם לפחות 108 עובדי מכולת מתו ויותר מ-16,300 נדבקו או נחשפו לקורונה. לדברי ד"ר יאנג, שיעורי ההדבקה במגזר הזה אכן גבוהים מיתר התחומים. המסקנה: על העובדים ברשתות המזון לגלות זהירות רבה יותר, ולהפחית את המגע עם הלקוחות למינימום.

קורונה רשתות מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד