י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צדיקה בסדום

עמליה דואק תוהה: 12 אלף איש חרגו והתפללו ואין דיון

ימים ספורים לאחר התיעוד המטריד מהר הבית, ועם סיום הדיון בקבינט, תוהה העיתונאית עמליה דואק איך זה שהתיעוד המטריד מהר הבית אפילו לא עלה היום לדיון בקבינט. "תהיו בטוחים שאם זו הייתה הפגנה או הלוויה של אדמו״ר, ישיבת הקבינט כולה הייתה סביב זה"

עמליה דואק תוהה: 12 אלף איש חרגו והתפללו ואין דיון
מוסלמים בהר הבית. ( צילום מהעבר) צילום: Sliman Khader/Flash90

עמליה דואק, כתבת הכלכלה ב'חדשות 12', יוצאת הערב (שני) נגד הצביעות של חבריה בתקשורת וחברי הכנסת ושרי הממשלה שאינם נמנים על המגזר החרדי, כאשר התיעודים המטרידים מהר הבית ביום שישי האחרון שם התאספו המוני אנשים בניגוד להנחיות, עוברים מתחת לרדאר, וכמעט אין מי שהתייחס לזה.

הערב תהתה דואק באולפן, "איך תיעוד של 12,000 איש בתפילה המונית בהר הבית עובר לסדר היום? הקבינט יושב היום 3 שעות ולא מדבר על זה מילה אחת, דמיינו מה היה קורה אם לא היה מדובר במוסלמים אלא בחתונה של אדמו"ר".

גם בחשבון הטוויטר שלה עוררה הכתבת על העניין וכתבה: "התיעוד המטריד מהר הבית אפילו לא עלה היום לדיון בקבינט. תהיו בטוחים שאם זו הייתה הפגנה או הלוויה של אדמו"ר, ישיבת הקבינט כולה הייתה סביב זה".

כזכור, העיתונאים משה נוסבאום ואוהד חמו דיווחו בחדשות 12 כי למרות המגבלות, לפחות 12 אלף מתפללים מוסלמים הצטופפו בהר הבית ביום שישי האחרון, כאשר במשטרת ירושלים, לכאורה בחרו להעלים עין ולא לפזר את ההתקהלות, רק בשלב מאוחר יותר כשהאלפים החלו גם בתהלוכה השוטרים התערבו ועצרו 3 מפרי סדר.

רבים מהמשתתפים לא עטו מסכות, הן בשטח הפתוח שברחבת ההר והן בתוך המסגדים הסגורים. יודגש, כי מדובר באירוע מתוכנן ומוכר, המצוין בכל שנה. ועם זאת, לא הוגבלה כניסת המתפללים להר הבית, כשאלפים רבים הגיעו בין היתר בהסעות מאורגנות מיישובים בצפון הארץ – ולא רק ממזרח העיר.

מוקדם יותר היום תקף חבר הכנסת משה גפני מעל דוכן הכנסת את התקשורת בכל הנוגע לסיקור החרדים בתקופת הקורונה "אני כאדם חרדי, וכמוני יש אלפים, עברנו תקופה קשה, איפה שפתחנו תקשורת שמענו התקפות קשות שאנחנו מפיצי מחלות. בעוד שבשפת הים ובהפגנות עסקים התנהלו כרגיל ולא תקפו, אנחנו חטפנו".

עוד הוסיף גפני בזעם "אנחנו פותחים את החדשות, היינו בטוחים שיבקשו סליחה מהרב קנייבסקי והנה שמענו שהציבור החרדי לא הולך לבדיקות. לא מפסיקים לפגוע בציבור הזה וחושבים שהוא עשוי מפלסטלינה".

כלי תקשורת משה גפני הר הבית קורונה הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד