י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ארה"ב סוערת

כשתקרת הזכוכית התנפצה על הילרי ובוחריה

ערב בחירות - ארה"ב סוערת יותר מתמיד, ערכי האדם העומדים מנגד עיניהם של הבוחרים החרדים ואף אם יפסידו כסף רב יחליטו לשמור על הערכים ולבחור בממשלת הימין • מה הביא למפלתה של הילרי ומה גרם לתקרת הזכוכית להתנפץ עליה ועל בוחריה?

כשתקרת הזכוכית התנפצה על הילרי ובוחריה
קמפיין הבחירות של טראמפ צילום: קמפיין הבחירות של טראמפ

בימים אלו בזמן שאמריקה סוערת יותר מתמיד, ושוברת שיאים חדשים, לא מדובר בבורסה של וול סטרט. אלא מדובר בבחירות הנוכחיות. ככל שהשנים עוברות, אמריקה מגלה את עצמה מחדש, וחלה בה תפנית. בעיקר מבחינת הקצבות בחברה שהולכות ומתעצמות. ראינו את זה בבחירתו של אובמה, כאשר החוק לגבי הביטוח הרפואי עבר שינוי מהותי, מה שגרם נזק לא רב לחברת מעמד הביניים.

גם ביחסו של אובמה לישראל. יתכן כי הדמוקרטים משכו שמאלה כל כך חזק — מה שגרם לימין הרפובליקני למשוך ימינה. והבחירות בטראמפ הוכיחו זאת. אף על פי שהתקשורת גייסה את כל כוחה להלל את הילרי, היו גם שהימרו את כל כספם על נצחונה!

אך בדיוק כמו כאן בארצנו הקטנטונת, ככל שהשמאל לוקח פניה חדה יותר, כך גם הימין. וברגע האמת, הערכים של האדם הדתי עומדים מעל הכל. דוגמא לכך, היא שגם אם השמאל שהוא בדרך כלל סוציאליסטי או חילוני, יביא תנאים יותר טובים לאזרח. אך מנגד יחזיק הבוחר החרדי לשמירת המצוות, למרות היותו זקוק לעזרה, יהיה מוכן להפסיד גם כסף רב, והעיקר לשמור על ערכיו!

זה בדיוק מה שקרה בבחירות הקודמות. רוב ארצות הברית מורכבת ממדינות שרובן מאמינות ונוצריות. ניו-יורק אינה מייצגת את אמריקה רבתי, בדיוק כפי שתל אביב אינה ייצוג של כלל מדינת ישראל ואזרחי ישראל. כך, כאשר הילרי הלכה והצטיירה, יותר ויותר, כמזוהה ונציגת השמאל הקפיטליסטי, שממלאת את הפערים בינה לבין המעמד החלש היו לא מעטים, הילרי הצטיירה כמי שמרצה את השמאל החילוני באמריקה. אך האזרח האמריקני הממוצע שבוחר את ימי הראשון להעביר בבית התפילה, הבין שזו מלחמה על הבית.

למרות ניסיונות רבים של כל מערכת התקשרות לסלק את בחירתו של טראמפ, ולהציגו בדרכים שפלות. ואפילו הגדילו לעשות, כאשר רשמו את שמו בגוגל לקח זמן רב למוצאו, מה שלא קרה אצל הילרי. אמנם, אך לבסוף הילרי אכן צלחה את תקרת הזכוכית אך בדרך ההפוכה.

הזכוכית התנפצה עליה ועל בוחריה! בשנים האחרונות, אמריקה הקצינה יותר ויותר. שלא לדבר על  מגפת הקורונה שהקצינה ודרדרה את מעמד הביניים וצברה פערים. וזה בתוספת, יריות השוטרים הלבנים באפורו-אמריקנים.

אם זה לא מספיק, אז הנה לנו חבית נפץ נוספת לפנינו שכן החשדות בביידן, כי בנו מנצל את שם אביו לטובת עסקיו מול הסינים. עומד בסתירה לחוק ומהרהר על נאמנותו של ביידן לטובת אמריקה, שכן בשעה של ניגוד אינטרסים יהיה ביידן נגוע לטובת עסקיו, מה שעלול לעמוד בסטירה ובניגוד אינטרסים של טובת אמריקה מול סין.

אך אם עלייתו של טרמפ, קבוצות מיעוט ימניות, לא כשרות, נצלו את המצב וצברו כוח ותאוצה. כמו תנועות אנטי-ישראליות ונאו-נאציות. כך שלפני שנתיים איחוד הפדרציות היהודיות של ארה“ב הגישה דו“ח, בו חלה עלייה משמעותית באנטישמיות. המעשים הנבזים החמירו עד כדי שבירת שיא, שכן מאז הקמתה של ארצות הברית לא נראו כמוהם עד השנתיים האחרונות. אז נכון שארצם טוב ליהודים, אך במקביל שהימין עולה, צריך להשגיח, שבשביל שוטים לא ישטו בנו!

נכון להיום בצל משבר הקורנה והמצב הכלכלי, וגם רבים מרגישים פחות ופחות בטוחים במדינת המהגרים, שאינה נראית כבר כמו הארץ המובטחת. אך רבים ראו בה כמי שתגשים להם הבטחות רבות. אך לעת עתה, רבים מנסים להתעורר מחלום אמריקני אחד גדול שהפך לסיוט!

לסיכום: הבחירות העכשווית לנשיאות, אינם מתבססים רק על עמדות המעומדים והמפלגות לגבי גישה כלכלית, בריאות, ביטחון, ומיסוי — מה שהיה מקובל בעבר. לא, השנים האחרונות מראות כעין מלחמה חברתית וצביונית. היא תהיה עתידת ’מעצמת הדמוקרטיה העולמית‘ כמו שרבים מאזרחיה רואים את תפקידה בעולם. דת, ערכים, תיכנון משפחתי, ועוד הרבה נושאים עולים למצביע הממוצע. אך הקצנת העם, נושאים שמשפחות נמנעות לדבר עליהם מרוב אי-הסכמה. אז אם המצב המתואר מזכיר לך בצורת מה, את המתרחש פה — נדע שמלחמת הערכים והצביון עומדת לכל העולם המודרני על הפרק, ואולי מה שקורה פה, שם, ובעוד מדינות רבות, איננה תופעה משונה או חסרת רלוונטיות כמו שהיינו רוצים שתהיה.

כל שלסיכום הבחירות הנוכחיות הן לא עוד בחירות באמריקה אלא יש להן השפעה רבה על ארצנו שכן טרמפ בקדנציה האחרונה ביצע מהלכים מאוד משמעותיים, כגון ארגוני הפתח והחיזבאללה כארגוני טרור, הסנקציות על אירן שמנעו ממנה כסף רב וכתוצאה מכך ניזוקו בתמיכתן בטרור.

ואף הגדיל לעשות כאשר הכריז שמי שמזוהה עם טרור רבים ויחידים נאסר עליהם הכניסה לארצות הברית, אסור לתרום לארגונים הללו כסף.

אז בשורה התחתונה! עלינו לזכור את הפסוק הנפלא  ״שלב מלכים ושרים ביד השם״

״ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים״.

מאת: נילי גינגולד

ארצות הברית בחירות דונאלד טראמפ הילרי קלינטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד