י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאומני או פלילי

ירי בסמוך לבית כנסת בוינה: שבעה הרוגים

אירוע ירי התרחש בשעה האחרונה בתוך מסעדה השוכנת בקרבת בית הכנסת המרכזי של וינה בירת אוסטריה. בשלב זה מדווח על שבעה הרוגים. המשטרה מעריכה כי מדובר באירוע פלילי אך עדיין לא שוללת כי מדובר בפיגוע טרור. מצוד מתנהל אחר היורה 

ירי בסמוך לבית כנסת בוינה: שבעה הרוגים
משטרה בוינה צילום: משטרת אוסטריה

משרד הפנים האוסטרי מדווח על אירוע ירי שהתרחש הערב (שני) בוינה הבירה. שבעה נהרגו מחוץ לבית הכנסת המרכזי בעיר וינה שסגור בימים אלה בעקבות נגיף הקורונה. משטרת אוסטריה נמצאת במקום עם כוחות גדולים.

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראים אזרחים מנסים לתפוס מחסה, וקולות ירי נשמעים ברקע.

מדיווח בתקשורת המקומית עולה כי שבעה נהרגו בתקרית, שהחלה כאשר חמוש פתח באש בתוך מסעדה במרכז העיר וינה, ימים ספורים לפני חג המולד. המשטרה אישרה כי שני אנשים נפצעו בתקרית ומצוד נרחב שכולל מסוקים מתנהל אחר היורה. על פי הדיווח, אחד הפצועים הינו שוטר שמצבו קשה.

היריות נורו בתוך מסעדה תיירותית פופולרית, הפעילה במיוחד בימים אלה, כאשר רבים מגיעים לעיר לקראת חגי הנצרות. עד ראייה סיפר ל'בליק' הגרמני כי הקורבנות הם גברים ונראה שהם היו יעדיו של החמוש.

עד ראייה אחר סיפר כי "20 עד 30 איש נקלעו לפתע לבהלה" כאשר היריות נשמעו, לפחות חמש יריות נורו ושני הקורבנות נורו בראש, כך מדווח האתר הגרמני 'בילד'.

העיתון Kronen Zeitung באוסטריה, מדווח על התקרית כפיגוע טרור.

על פי אחד הדיווחים בתקשורת המקומית, אחד המחבלים שחגר חגורת נפץ, פוצץ את עצמו ברחוב תוך כדי מנוסה.

אוסקר דויטש, ראש הקהילה היהודית בווינה עדכן בחשבון הטוויטר שלו כי הירי התרחש ברחוב בו ממוקם בית הכנסת הראשי בעיר, אך לא ברור אם המחבלים התכוונו לפגוע בבית הכנסת. בנוסף ציין דוטיש כי בית הכנסת היה סגור בזמן הירי.

משטרת וינה הורתה לתושבים, להתרחק מכל המקומות הציבוריים או התחבורה הציבורית, וביקשה שלא לשתף קטעי וידאו או תמונות מהמקום.

אירוע ירי וינה אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד