י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המנהיג מתקשה להכריע

כחול לבן במשבר: בני גנץ הודה לראשונה: "לא אקבל את הרוטציה"

חילוקי דעות קשים נרשמו אמש בישיבת סיעת כחול לבן, כאשר הסיעה נחצתה בשאלת פירוק הממשלה והקדמת הבחירות. היו"ר בני גנץ התקשה להכריע, אולם הודה בפה מלא כי הוא כבר מבין שהרוטציה כבר לא תתממש ולא יזכה להיכנס למעון ראש הממשלה | משבר פנים מפלגתי חמור

כחול לבן במשבר: בני גנץ הודה לראשונה: "לא אקבל את הרוטציה"
נתניהו וגנץ במליאה צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

סיעת 'כחול לבן' נמצאת ברגעי הכרעה גורליים. מול ההתעלמות מצד 'הליכוד' לגבי כל הדרישות בנושא התקציב ובשאר הנושאים שהתחייבו בהסכם הקואליציוני, בסיעה התכנסו אמש (ראשון) לישיבת סיעת דרמטית בה עלו חילוקי דעות פנימיים.

על פי הדיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ התוודה במהלך הדיון הסגור, "אני מבין שלא אקבל את הרוטציה. לא אאמין לנתניהו גם יום לפני שזה יקרה".

עוד היא מדווחת כי במהלך הדיון, הסיעה נחלקה לשניים, מחנה אחד בו נמצאים חברי הכנסת רם שפע, מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר ייצגו את הקו הקשוח וטענו כי "אי אפשר יותר לא לעמוד במילה שלנו. אם אי אפשר לסמוך על ביבי, בואו נלך עכשיו לבחירות. שום דבר לא ישתנה בעוד כמה שבועות".

מנגד, שר החוץ גבי אשכנזי, יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, הזהירו בישיבה: "אם נכנעים על התקציב, אין כחול לבן. אני באתי להיות חלק מהאלטרנטיבה. אני מבין שהוא בחיים לא ייתן רוטציה לבני. ולכן צריך לפרק עכשיו".

השרים חילי טרופר, עומר ינקלביץ' ופנינה תמנו שטה ייצגו קו פייסני. השר טרופר הציג לחבריו טיעון מעניין: "לא נלך לרבנות על דחייה של חודש. לא צריך על זה להפיל את הממשלה. תזכרו את האלטרנטיבה. ממשלה של ביבי ובנט. יש לנו אחריות". השרה החרדית עומר ינקלביץ' הצטרפה לדבריו ואמרה: "ללכת עכשיו לבחירות זו התאבדות".

היו"ר בני גנץ התקשה להכריע ואמר "אני רוצה ממשלה מתפקדת, אם אמצא את הדרך נישאר בממשלה ואם לא, אני מוכן לשלם בכיסא שלי. אני כבר מבין שרוטציה אני לא אקבל ואני לא אאמין לביבי גם יום לפני הרוטציה. אני לא אאמין".

מפלגת כחול לבן בני גנץ רוטציה בראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד