י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היכן החינוך?

אין דוגמה אישית: המורים לא נבדקו

למרות קריאת משרד הבריאות למורים ולגננות לבוא ולהיבדק לפני החזרה ללימודים בכיתות, מהנתונים שמתפרסמים עולה כי רובם בחרו שלא לעשות זאת

אין דוגמה אישית: המורים לא נבדקו
ילדים בבית הספר. אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הם מתיימרים לחנך את התלמידים לציות ולאזרחות טובה, אך לא מצייתים בעצמם להוראות. נתונים שהתפרסמו מעלים כי חרף בקשת משרד הבריאות מכל המורים והגננות לערוך בדיקות קורונה עוד לפני החזרה ללימודים בכיתות, בניסיון למנוע התפשטות מחודשת כפי שנטען שארע בפתיחה הקודמת של הלימודים הפרונטליים, רוב צוותי ההוראה בחרו שלא לעשות זאת.

המדינה עודדה את הבדיקות, גם למי שלא חווה תסמינים ולא בא במגע עם חולים מאומתים, המטרה הייתה לאתר מבעוד מועד נשאים א-סימפטומטיים של הנגיף, או כאלו שכרגע לא חווים תסמינים אבל עתידים לחוות אותם בימים הקרובים – ולמנוע הכנסה לבידוד של כיתות שלמות.

אלא שכאמור המורים, ולא ברור מדוע, לא מיהרו להיבדק. לפי נתוני "מגן ישראל", מבין כ-70 אלף גננות נבדקו עד היום - יותר משבועיים אחרי פתיחת הגנים - רק 23 אלף. מבין המורים והמורות של כיתות א' עד ד' שנקראו להיבדק כבר מאמצע השבוע שעבר, נבדקו עד כה רק 13 אלף מתוך כ-72 אלף. בסך הכל נבדקו כ-25%-30% בלבד מעובדי ההוראה.

אנשי משרד הבריאות מתקשים להבין את הסיבה להיענות הנמוכה יחסית לבדיקות הקורונה. השבוע, כך פורסם ב'דה מרקר', נפגש הפרויקטור היוצא פרופ' רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל", עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד על מנת "לעודד את עובדי ההוראה ללכת ולהיבדק ולשמור על הבריאות והבטיחות שלהם ושל תלמידיהם". בהודעה של מגן ישראל הודגש כי "כל איש סגל שנמצא חיובי לקורונה זכאי לימי מחלה כדין".

קורונה הסתדרות המורים רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד