י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האלטרנטיבה מתפרקת

מהומה בכחול לבן; גנץ דורש פוליגרף, החכי"ם: "אנחנו לא במטכ"ל"

הרוחות בכחול לבן סוערות מתמיד, לאחר שאמש נחשפו ההדלפות מישיבת הסיעה של כחול לבן, בה התבטא גנץ ואמר כי אינו מאמין שנתניהו יקיים את הסכם הרוטציה, הבוקר מתפרסם כי גנץ מעוניין להעביר את החברים במפלגה בדיקת פוליגרף, על מנת לעלות על עקבות המדליף

מהומה בכחול לבן; גנץ דורש פוליגרף, החכי"ם: "אנחנו לא במטכ"ל"
בני גנץ צילום: דוברות שר הביטחון

המהומות והמהלומות בכחול לבן לא נפסקות, לאחר ההדלפות מישיבת הסיעה שנערכה אתמול, הבוקר (שלישי) חשפה כתבת חברת החדשות בכנסת, דפנה ליאל, בפרסום ראשון כי יושב ראש המפלגה בני גנץ דורש מהח״כים לעבור בדיקת פוליגרף בעקבות פרסום הציטוטים מהסיעה אמש של בהם הודה שהוא לא מאמין שיקבל את הרוטציה.

מנגד דווחה ליאל כי חברי הכנסת בכחול לבן זועמים לאור האיום של גנץ. ״מישהו כאן שכח שאנחנו בפוליטיקה ולא במטכ״ל" ציטטה ליאל את החברים בכחול לבן.

מנגד ציינה ליאל וכתבה בחשבון הטוויטר שלה "אגב לחברי כחול לבן אין מה להילחץ. זו פרקטיקה ידועה של גנץ וכל פעם שנקט בה ההדלפות רק גברו. ייתכן שזה בכלל מתכון לקידום- להזכירכם ינקלביץ נכשלה בבדיקת פוליגרף על הדלפה מקבוצת הווטסאפ של הסיעה והיום היא שרה בממשלה".

כזכור אתמול הבאנו את הדיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', כי במהלך הדיון בכחול לבן הסיעה נחלקה לשניים, מחנה אחד בו נמצאים חברי הכנסת רם שפע, מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר ייצגו את הקו הקשוח וטענו כי "אי אפשר יותר לא לעמוד במילה שלנו. אם אי אפשר לסמוך על ביבי, בואו נלך עכשיו לבחירות. שום דבר לא ישתנה בעוד כמה שבועות".

מנגד השרים חילי טרופר, עומר ינקלביץ' ופנינה תמנו שטה ייצגו קו פייסני. השר טרופר הציג לחבריו טיעון מעניין: "לא נלך לרבנות על דחייה של חודש. לא צריך על זה להפיל את הממשלה. תזכרו את האלטרנטיבה. ממשלה של ביבי ובנט. יש לנו אחריות". השרה החרדית עומר ינקלביץ' הצטרפה לדבריו ואמרה: "ללכת עכשיו לבחירות זו התאבדות".

שר החוץ גבי אשכנזי, יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, הזהירו בישיבה: "אם נכנעים על התקציב, אין כחול לבן. אני באתי להיות חלק מהאלטרנטיבה. אני מבין שהוא בחיים לא ייתן רוטציה לבני. ולכן צריך לפרק עכשיו".

והיו"ר בני גנץ התקשה להכריע ואמר "אני רוצה ממשלה מתפקדת, אם אמצא את הדרך נישאר בממשלה ואם לא, אני מוכן לשלם בכיסא שלי. אני כבר מבין שרוטציה אני לא אקבל ואני לא אאמין לביבי גם יום לפני הרוטציה. אני לא אאמין".

בני גנץ בדיקת פוליגרף מטכל הדלפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד