י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ברוך הבא לירושלים"

נתניהו נפגש עם ר"מ רומניה: "משתפים פעולה באמצעות המודיעין"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם ראש ממשלת רומניה לודוביק אורבן: "אנו משתפים פעולה באמצעות המודיעין שלנו ובכל דרך אפשרית אחרת"

נתניהו נפגש עם ר"מ רומניה: "משתפים פעולה באמצעות המודיעין"
נתניהו ולודוביק אורבן, ראש ממשלת רומניה צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום (שלישי) עם נשיא רומניה לודוביק אורבן שמבקר בישראל. בדבריו הרשמיים לראש הממשלה הרומני פירט נתניהו בהרחבה את הישגיו ואת קשריו עם מדינות העולם.

"ראש הממשלה אורבן, ברוכים הבא לירושלים" פתח נתניהו. "זה סימן לידידות הגדולה בינינו, שבשנה הראשונה לכהונתך כראש ממשלה בחרת להגיע לישראל, ובחרת לעשות זאת בזמן הקורונה. אתה מתקבל כאן בברכה.

לפני רגעים אחדים שוחחתי עם עמיתנו סבסטיאן קורץ מאוסטריה. אמרתי לו שעם ישראל עומד לצדה של אוסטריה, כשם שאני יודע שגם העם ברומניה, וכך גם רבים אחרים כנגד הברבריות של הטרור האסלאמי. אנו משתפים פעולה באמצעות המודיעין שלנו ובכל דרך אפשרית אחרת.

אותו הדבר נכון לגבי הקורונה. אתמול שוחחתי עם ידידי קיריאקוס מיצוטאקיס מיוון, כדי לראות כיצד נוכל לשתף פעולה בנוגע לקורונה. ולפני שעתיים שוחחתי עם עמיתנו אנדריי באביש מצ'כיה, כדי לבחון שוב כיצד נשתף פעולה יחד ונסייע זה לזה.

זה דבר שקורה בשגרה עם רומניה. ידידותנו הייתה חזקה מאוד לאורך שנים רבות – בין העם בישראל לעם ברומניה. מאות אלפי רומנים הגיעו לישראל, והם מהווים גשר אנושי שמאפשר לישראלים להתוודע לתרבות הרומנית, ומאפשר לרומנים להתוודע לתרבות הישראלית. זהו גשר חי שמהווה בסיס לידידות המשותפת שלנו שרק מתחזקת.

אנחנו מחויבים לא רק לעבר המשותף שלנו אלא גם לעתיד. העתיד שייך לאלה שמחדשים. חדשנות היא המפתח להבטיח את השגשוג, הביטחון והבריאות של עמינו בעתיד. ישראל ורומניה משתפות פעולה בתחומים רבים: בהגנת סייבר, בניהול משאבי מים, בחקלאות, בבריאות, בחלל ובתחומים רבים אחרים.

אך הדבר החשוב ביותר הוא שנאפשר שיתוף פעולה בין המגזר העסקי שלנו, אנשי העסקים והיזמים שלנו – גברים ונשים שמקדמים יזמות. על מנת להשיג מטרה זו, נחתום היום על אמנה להימנע ממיסוי כפול, שמניסיוני, היא דבר שתמיד מגביר סחר והשקעה במהירות רבה. אני חושב שאלה חדשות טובות מאוד לרומניה ולישראל.

בנוסף, ברצוני להודות לך, ראש הממשלה, ולרומניה על כך שסייעתם לנו במהלך השנים להציג טיעון הגיוני בפני האיחוד האירופי.

אנו נמצאים בתקופה של שלום. אנו עושים שלום. עשינו הסכמי שלום ונורמליזציה עם שלוש מדינות ערביות בשישה שבועות. לכן, ברור שיש להן השקפה שונה לגבי המצב כאן במזרח התיכון מאשר לחלק מהבירוקרטיות המסורתיות של האיחוד האירופי. נמשיך להעריך את הסיוע שלכם בהסברה לאיחוד האירופי את הנסיבות המשתנות במזרח התיכון, שמקדמות שלום ושגשוג לכולם.

אתה ידיד נהדר. רומניה היא ידידה ואתה ידיד אישי. ולכן אני רוצה להגיד: ברוך הבא ידידי לירושלים. ברוך הבא."

בנימין נתניהו רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד