י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שורפים את הגופות

צפון קוריאה מרעיבה חולי קורונה במחנות הסגר

על פי דיווחים בעולם, הממשל הצפון קוריאני זורק חולי קורונה במחנות הסגר בתנאי רעב קשים. דיווחים נוספים מספרים כי אזרחים הסובלים מסימפטומים של הנגיף נסגרו בבתים ללא מזון

צפון קוריאה מרעיבה חולי קורונה במחנות הסגר
צפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

פעיל נגד ממשלת צפון קוריאה טוען כי למרות שצפון קוריאה מראה כלפי חוץ כי היא לא נפגעה מהמגיפה, חולי קורונה במדינה המסוגרת מוצבים ב"מחנות הסגר", הם נותרים לגורלם ומתים מרעב. דיווחים נוספים מצביעים על כך שאנשים הסובלים מסימפטומים של הנגיף "נסגרו בבתיהם ללא אוכל" וכי הרשויות שרפו עשרות גופות של קורבנות קורונה.

טים פיטרס, פעיל נוצרי המנהל ארגון צדקה Helping Hands בדרום קוריאה, אמר כי גורמים בצפון קוריאה טוענים כי הוקמו 'מחנות הסגר' של חולי נגיף הקורונה בערים הסמוכות לגבול סין, אך אלה שנכלאו במחנות נותרים לעיתים קרובות ללא טיפול רפואי ומתים מרעב.

הוא אמר ל-The South China Morning Post: "אחד מהדברים היותר מדאיגים שגילינו בדרך מסוימת, הוא שהמשטר בקושי מספק מזון או תרופות מינימליות לחולים שם, על משפחות האזרחים שנמצאים בהסגר להגיע לקצה המחנות ולהביא אוכל בעצמם בכדי להשאיר את קרובי המשפחה שלהם בחיים, הם נותנים להם את כל העזרה הקשורה לבריאות שהם יכולים לגייס, בין אם זה תרופות שנמכרות בשווקים, ובין אם זה אפילו תרופות ביתיות צמחיות שנאספו מההרים".

"המקורות שלי מצביעים על כך שרבים מהחולים במחנות הללו כבר מתו, אך לא רק מהמגפה אלא גם מרעב ומתופעות לוואי קשורים". פיטרס, שארגונו הלא-ממשלתי מספק אספקה ​​רפואית לצפון קוריאה, תיאר את המצב במדינה כ"חמור מאוד".

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח, כי פליטים שברחו מצפון קוריאה אך שמרו על קשר עם קרובי משפחה שעדיין במדינה, דיווחו על מקרים של אנשים עם תסמינים שנאלצו לבודד את עצמם בבתיהם ללא אוכל או תמיכה אחרת ונותרו למות.

הכומר דיוויד לי, שעובד עם עריקים מצפון קוריאה בסיאול, אמר כי נגיף הקורונה מכונה על ידי קוריאה הצפונית 'מחלת רפאים' ואין 'ערכות בדיקה מתאימות' לעקוב אחר עצירת התפשטות הנגיף או לעצור אותו.

פעיל זכויות אדם נוסף שבסיסו בדרום קוריאה, סיפר בעילום שם, ל"דרום צ'יינה מורנינג פוסט" כי הרשויות שרפו עשרות גופות.

צפון קוריאה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד