י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"נורת אזהרה של ממש"

פרופ' רן בליצר: "הירידה נבלמה, מצב מדאיג"

פרופ' רן בליצר אומרי כי הירידה הייתה דרמטית, אך העצירה שלה מהווה נורת אזהרה של ממש. "אסור להגיע למצב שבו אנשים קשיי יום צריכים לבחור בין הבריאות לכלכלה" • ומה דעתו על השיטה הסלובקית?

פרופ' רן בליצר: "הירידה נבלמה, מצב מדאיג"
פרופ' רן בליצר צילום: צילום מסך

הירידה הייתה דרמטית ומרשימה, אך היא נעצרה וזה בהחלט מדאיג, כך סבור הפרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית, וראש קבינט המומחים המייעץ לתוכנית 'מגן לישראל'. לדבריו, ביומיים האחרונים מזוהה מגמה של בלימה, והירידה, כך ניתן להתרשם, הופסקה פתאום כשמספר החולים יציב. ואם לא הולכים קדימה – הולכים כידוע אחורה.

בראיון ל'YNET' אמר בליצר כי הירידה נבלמה לפתע, מספר החולים יציב, ודבר אמור להוות נורת אזהרה. עוד אמר כי "לדעתי יש צורך לפתוח עסקים קטנים, על פי הכללים כמובן, והדבר השני החשוב מאוד הוא טיפול דיפרנציאלי במוקדי תחלואה. כמובן חשוב להמשיך כל הזמן על כללי הריחוק החברתי, עטיית מסכות וריחוק ומניעת אירועים רבי משתתפים, ככל שנפעל יותר במישור אחד יהיו לנו יותר מקום להבטיח במישורים אחרים".

לדבריו, אסור להקדים שלבים וללכת על פי המתווה שנקבע מראש. "אני חושב שמשרד הבריאות והציג את זה שר הבריאות בקבינט, שאנחנו עושים הקלות פעם בשבועיים. צריך לפעול על פי המתווה כמתוכנן".

עם זאת, הוא מבהיר כי "אסור להגיע למצב שבו אנשים קשיי יום צריכים לבחור בין הבריאות לכלכלה. אני חושב שאם היינו מוצאים פתרון שהיה מפצה את בעלי העסקים בתקופה הזאת כמו שרואים במקומות אחרים בעולם, זה היה הדבר הטוב ביותר. הכול מתגמד לעומת הצורך להתפרנס מחר בבוקר. התוכנית הכלכלית והמתווה צריכים להיות במקביל למתווה היציאה המדורג הרפואי.

לשאלה למה יש ירידה במספר הבדיקות והאם אי אפשר לערוך בדיקות יזומות הוא עונה: "אי אפשר לבדוק אנשים נגד רצונם. במדינה דמוקרטית אי אפשר להכריח. הנה למשל, בסלובקיה בודקים את כל המדינה במשך כמה ימים בדקו חצי מדינה ועכשיו עוד חצי מדינה. בדקו שני וחצי מיליון איש, מצאו 25,000 חיוביים, אני לא חושב שזו שיטה נכונה כי אתה עושה הרבה בדיקות לא מדויקות לאוכלוסייה בסיכון נמוך, אבל אם בודקים בצורה ממוקדת, וכחלק מהפתרון אתה עושה בדיקת רוחב ועוד פעם אחת כעבור ארבעה ימים זה משהו שצריך לחשוב עליו".

קורונה פרופ' רן בליצר סלובקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד