ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"ניגוד העניינים זועק"

גנץ הנחה: להאיץ את מינוי פרקליט המדינה

לאור חוות הדעת של היועמ"ש בה כתב כי לנתניהו אסור להתערב במינויי בכירים, בני גנץ הורה לשר המשפטים להקים ועדה שתכריע בנושא המינויים. בליכוד תוקפים: "ניגוד העניינים של ניסנקורן זועק לשמיים"

גנץ הנחה: להאיץ את מינוי פרקליט המדינה
בני גנץ בביקור במשרד המשפטים צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

העימות בין כחול לבן לליכוד מתעצם, בכחול לבן מאיצים את מינוי פרקליט המדינה בניגוד להסכמים. על הפרק ועדה למינויי בכירים, דבר שעלול להוביל גם לפירוק הממשלה.

בכחול לבן הודיעו כי לאחר חוות הדעת של היועמ"ש שפורסמה אמש (שני), שר הביטחון גנץ הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה במסגרת ועדת האיתור ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה.

עוד נמסר כי גנץ קורא גם לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות בהקדם מפכ"ל למשטרה ולקדם את כל המינויים התקועים הבכירים בשירות המדינה. "המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל", אומר גנץ

בליכוד זעמו על ההחלטה וגורם בליכוד תקף את השר אבי ניסנקורן, "ניגוד העניינים של ניסנקורן זועק לשמיים. לא סתם ניסנקורן, שהפרקליטות סגרה במחשכים את התיק נגדו ימים לפני מינויו לשר המשפטים, מסרב לכבד את ההסכמים הקואליציוניים להקמת ועדת מינויים משותפת למינוי בכירים. ניסנקורן רוצה להמשיך בשיטה הישנה שבה המערכת ממנה את אנשיה, כביכול "באובייקטיביות", רק כדי להמשיך לסגור תיקים אחד לשני", נמסר.

עוד ציין אותו גורם בליכוד, "במקום לתקן את העיוותים שנחשפו לאחרונה במינויים לתפקידים בכירים ולהשיב את אמון הציבור, ניסנקורן מתעקש להמשיך למנות מקורבים בכסות של "מנהל תקין" שכבר מזמן התברר שהוא מקולקל".

מפלגת כחול לבן בני גנץ אבי ניסנקורן אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד