ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא סומכים על פיקוד העורף

במועצת מטה יהודה הקימו צוות חקירות אפדימיולוגיות עצמאי

במועצה האיזורית החליטו שלא להסתמך על מערך החקירה הארצי, ושם הקימו צוות עצמאי. "מצטרף לשורה של צעדים שנקטנו כדי להוריד את התחלואה במועצה ולהגן על בריאות תושבינו"

במועצת מטה יהודה הקימו צוות חקירות אפדימיולוגיות עצמאי
פיקוד העורף במלון לחולים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לוקחים את הבריאות לידיים: במועצה האזורית מטה יהודה החליטו כנראה שאי אפשר להסתמך על פיקוד העורף, ושם הוקם השבוע צוות חקירות אפידימיולוגיות עצמאי אשר יסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה בנגיף. חברי הצוות, שסיימו השבוע את ההסמכה, הם נציגי משרד הבריאות ותפקידם להגיע באופן המיטבי לתושבים הנדרשים להימצא בבידוד.

במועצה אומרים כי במסגרת מאמצי המועצה האזורית מטה יהודה להתמודדות עם נגיף הקורונה ולקטיעת שרשרת ההדבקה, יזם ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל, את הקמתו של צוות חקירות אפדימיולוגיות בתוך המועצה. מהלך זה נועד לשפר ולזרז את החקירות על מנת לאתר במהירות ובמקצועיות את המגעים של חולים מאומתים ולהגיע באופן האפקטיבי ביותר לתושבים הנדרשים לבידוד.

את הצוות מאיישים שישה נציגי משרד הבריאות, שנבחרו ועברו הכשרה מקצועית, תוך חתימה על שמירת סודיות מוחלטת. חברי הצוות ייצרו קשר עם תושבי מטה יהודה, שנמצאו מאומתים לנגיף הקורונה, יתשאלו אותם ואז יצרו קשר עם תושבים הנדרשים להימצא בבידוד בעקבות מגע עם החולים המאומתים. כמו כן, הצוות ינחה אותם לגבי כניסה לבידוד. את הפעילות מרכזת אחראית על המאבק בקורונה במועצה, גב' מאיה אשכנזי כאשר נציג פיקוד העורף מלווה את עבודת הצוות.

"הקורס היה מקיף, מעניין ומאיר עיניים", אמר אחד המשתתפים בקורס ההכשרה, "למדנו על הנגיף, דרכי ההדבקה ודרכי ההתמודדות לקטיעת שרשראות ההדבקה. למדתי גם אילו שירותים לתושב נותנת המועצה בתקופה זו". משתתפת אחרת אמרה: "זאת פעם הראשונה שהבנתי ממקור רפואי ולא מהתקשורת על המאמץ הלאומי למלחמה בקורונה. עם הכלים שקיבלנו, אני בטוחה שבמקרה ותהיה הדבקה ביישובי המועצה בעתיד, נוכל לקטוע במהירות רבה יותר את המשך ההדבקה, נוכל לתת מענה טוב יותר לתושבים החולים והמודאגים ונצליח לשמור על המועצה ירוקה ובטוחה לכולם".

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל: "צעד זה מצטרף לשורה של צעדים שנקטנו כדי להוריד את התחלואה במועצה ולהגן על בריאות תושבינו, בהם פתיחת מתחמי בדיקות במועצה, הגברת הפיקוח והאכיפה המועצתית על הפרת הנחיות, שיתוף פעולה עם ועדי הישובים וצוותי הצח"י, פעילות הסברתית ממוקדת בישובים ועוד. אני מבקש להודות לצוות היקל״ר - פיקוד העורף, שותפינו למאבק בנגיף במועצה".

 

קורונה מטה יהודה פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד