י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
רמת דיוק גבוהה

מדענים אמריקאים פיתחו מודל המאפשר לזהות חולי קורונה לפי שיעול

האלגוריתם שפיתחו חוקרים אמריקאים ב-MIT, מנתח את השיעול של החולים הא-סימפטומטיים ומצליח לזהות מאפיינים של חולי קורונה. המערכת פותחה במקור בניסיון לזהות סימנים מקדימים של אלצהיימר

מדענים אמריקאים פיתחו מודל המאפשר לזהות חולי קורונה לפי שיעול
בדיקת קורונה צילום: באדיבות המצלם

השיעול יגלה האם חליתם בקורונה: חוקרים מהמכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT) פיתחו אלגוריתם שיכול לזהות שיעול של חולי קורונה, גם כאשר מדובר בחולים א-סימפטומטיים שלא פיתחו תסמינים. האלגוריתם פותח לאחר שבנו מאגר שבו נקלטו עשרות אלפי 'דגימות שיעול'.

החקורים קראו תחילה לציבור להשתעל ולהקליט את השיעול באפליקציה מיוחדת שפורסמה. ואכן, עשרות אלפים נענו והשמיעו שיעולים למערכת. לאחר מכן נמצא כי המודל הצליח לזהות 98.5% מהשיעולים של חולי קורונה שהציגו סימפטומים ו-100% מהשיעולים של חולי הקורונה הא-סימפטומטיים.

בעקבות ההצלחה, מבקשים החוקרים לשווק אפליקציה לשוק הרחב, כשכך, לדעתם, היא תוכל לזהות חולים רבים בעיקר כאשר הם לא יפתחו תסמינים. לדעתם, ככל שהשימוש בה יהיה רב ורחב יותר, כך היא תהפוך ותהיה מדויקת וחכמה יותר.

אגב, המערכת פותחה בכלל בניסיון לזהות סימנים מקדימים של אלצהיימר. במסגרת התהליך אימנו החוקרים שלוש רשתות נוירונים, בהן אחת שאומנה על סמך שיעולים שונים כדי להבדיל ביניהם. כל הרשתות הללו אוגדו יחד עם אלגוריתם שפיתח הצוות ומטרתו לזהות שחיקה בשרירים הנוירולוגיים.

לאחר מכן הם הזינו קבצי קול של שיעולים למערכת, וגילו כי הוא מזהה שיעולים של חולי אלצהיימר טוב יותר מהמודלים הקיימים עד כה. כאשר החלה הקורונה, הם הסבו את אותה מערכת כך שתנסה לזהות חולי קורונה. אם אכן תהפוך לישימה ותתברר כיעילה, היא תהפוך את הליך הבדיקה שכיום הוא ארוך, יקר ומסורבל, לקל ומהיר: שיעול אחד, ודי...

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד