ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אכיפה בררנית

ירושלים: הורי הילדות זועמים; זרקו אותן לרחוב

"פתחנו מטה ביום הבחירות ועבדנו במרץ בשביל משה ליאון, ובתמורה הוא עצמו חתם על צו הריסה לכיתה שנאלצנו לבנות, אחרי שלא הותירו לנו ברירה! צוחקים לנו בפרצוף!" אלו הדברים שנשמעים מפי הורים בשכונת רמות ב', אחרי מימוש צו הריסה היום בבוקר

ירושלים: הורי הילדות זועמים; זרקו אותן לרחוב
בנות רמות א' נזרקו לרחוב צילום: באדיבות המצלם

שכונת רמות ב' שהחלה להתחרד כידוע לפני כעשור, מכילה כיום מאות משפחות חרדיות. בדיור חל שינוי היקפי, אך בכל הנוגע להקצאת שטחי המוסדות ורשות השימוש – לא ממש.

במשך שנים סובל הציבור החרדי ברמות ב', בייחוד הציבור הספרדי המהווה רוב משמעותי, מחוסר מענה בסיסי בתחום המוסדות. בית הספר "בית יעקב החדש" בנשיאות הגאון רבי שלמה ידידיה זעפראני, שנפתח לפני שתיים, שוכן עד כה בדירה פרטית בפאתי השכונה.

לקראת תחילת השנה נוצר צורך דחוף בכיתה נוספת, ופניות חוזרות ונשנות לעירייה עלו בתוהו. בלית ברירה סגרה הנהלת בית הספר מרפסת בדירה, ושיכנה בה את התלמידות. אף שאין זה צעד חוקי, שכנים רבים באזור נקטו בפעולה דומה ובמשך שנים לא אמרו להם מאומה. ולמרבה הפלא תוך מספר ימים הגיע צו הריסה מטעם העירייה, אך ורק לדירה זו. ואכן הבוקר (שלישי) נהרסה הכיתה.

לשאלת'בחדרי חרדים' מדוע אכן נקטה הנהלת בית הספר בצעד לא חוקי, משיב הרב ישראל כהן – חבר בועד ההורים של בית הספר "מה בדיוק אנחנו אמורים לעשות?? פנינו לעירייה שוב ושוב, הן הנהלת בית הספר והן ועד ההורים, ודחו אותנו בקש! אנחנו אזרחים שווי זכויות, משלמים כאן ארנונה יקרה מאוד כמו כל תושב. למה אין לנו את הזכות הבסיסית שבנותינו תוכלנה ללמוד במבנה אנושי?!".

"אולי כדאי להזכיר" אומר הורה נוסף חבר בועד, "שבערב הבחירות וביום הבחירות ההורים כאן ושאר אברכי הקהילה לחמו ממש עבור משה ליאון. פתחנו כאן מטה עם עשרות אברכים שעבדו במרץ מבוקר יום הבחירות ועד לסגירת הקלפיות, התקשרנו לאלפי מצביעים פוטנציאליים ושכנענו אותם להצביע לש"ס ולמשה ליאון, הובלנו ברכבים של עצמנו מאות מצביעים, וכעת מה? עושים מאיתנו צחוק! משה ליאון עצמו חתום על צו ההריסה הזה, ואפילו לא נענה לבקשתנו לחכות שלושים יום כדי להסדיר בינתיים אפשרות אחרת!! זרקו את הבנות שלנו לרחוב ולאף אחד לא אכפת!!".

הכיתה ההרוסה.

הורה נוסף מספר כי ביום א' הלכו חברי ועד ההורים של בית הספר לעירייה כדי להשיג ארכה לצו ההריסה ולארגן מקום חלופי. "בית הספר קיבל את צו ההריסה בימי הקורונה כשאף אחד לא היה כאן. ביקשנו ארכה לשלושים יום רק בשביל להתארגן עם מקום חלופי. אמרו לנו שיתנו לנו את הארכה הזו ושלחו אותנו, וכעבור יומיים מגיעים שוטרים ופועלים עם פטישים לפירוק".

הטענות לחוסר המענה מצד העירייה הן קשות, בייחוד לאור העובדה כי האכיפה אינה שווה בין התושבים, וכי הצו ניתן בימי הקורונה כשאיש לא נכח במקום.

"חשוב להבין שלכאורה יש כאן אכיפה בררנית" אומר לנו עו"ד שלמה צמח, המייצג את בית הספר. "יש באזור דירות זהות שסגרו מרפסת בצורה זהה ממש, חלקם אף חרגו מהשטח שלהם, ובמשך שנים אף אחד מהם לא קיבל אף לא מכתב. דווקא כשמוסד שמיטלטל בדירות פרטיות סוגר מרפסת בלית ברירה, העירייה נרתמת במרץ להרוס אותו?... לצערי שלחתי פעמיים צו מניעה כדי להשיג שלושים יום למציאת חלופות, אך העירייה בחרה שלא להיענות לזה וזרקה את הילדים לרחוב".

ועד ההורים טוען לאכיפה בררנית

לסיכום, דורשים חברי ועד ההורים בתוקף "אנחנו דורשים כי נציגי העירייה ירדו קצת אל העם, יגלו אכפתיות מול מצוקותיו, וידאגו לפתרון מידי לילדות, בטווח הקרוב ובטווח הרחוק".

מלשכת ראש העיר משה ליאון נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בעבירת בניה בטיחותית שעל פי גורמי המקצועי מהווה סכנה מיידית לבטיחות ושלום הילדות. אגף חינוך חרדי עמל למצוא מקום חילופי לילדות בימים הקרובים". לשון התגובה.

סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס, אברהם בצלאל מסר בתגובה: "מדובר בבית ספר של רשת מעיין החינוך בתורני. ומנכ"ל הרשת חיים ביטון עמד אתנו בקשר בנושא, והעירייה אף הקציבה לבית הספר תקציב שכירות. אכן מבנה בפועל עוד לא הצלחנו להקצות, אנחנו בחוסר של 3000 כיתות. אנחנו מצפים מבעל מוסד שידאג שהמקום שהוא שוכר לא יהיה עם עבירות בנייה. ולעצם הטענה כי מדובר באכיפה בררנית יצוין כי יש צוות מקצועי המטפל בעבירות בניה, ואכן גם שאר החריגות ייאכפו".

עיריית ירושלים משה ליאון צו הריסה רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד