ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"להעניק ביטחון לארמנים"

חמינאי על הבחירות: "טראמפ או ביידן לא משנה"

האייתוללה חמינאי באיראן לועג לבחירות בארה"ב: "ארה"ב היא רעה, טראמפ או ביידן לא משנה" | הוא התייחס גם לסכסוך בין ארמניה לאזרבייג'ן: "יש להחזיר את האדמות שנכבשו על ידי ארמניה לאזרבייג'ן ולהעניק ביטחון לארמנים"

חמינאי על הבחירות: "טראמפ או ביידן לא משנה"
דונלד טראמפ/עלי חמינאי צילום: פלאש 90/מתוך טוויטר

המנהיג העליון של איראן לעג למערכת הבחירות האמריקאית בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית, וציטט את טענותיו של הנשיא טראמפ בנוגע להונאת הבוחרים בהצבעה בדואר. דבריו על רקע ציון יום ההשתלטות של איראן על שגרירות ארה"ב ב-1979 לאחר המהפכה האיסלאמית.

האייתוללה עלי חמינאי חזר על העמדה האיראנית לפיה לא משנה אם טראמפ או ג'ו ביידן יזכו בהצבעה, אך זה לא משנה עבור הרפובליקה האיסלאמית. "שניהם רעים לאמריקה" אמר.

מגיפת נגיף הקורונה אילצה את הרשויות לבטל את הטקס המתוכנן לציון ההשתלטות ב-4 בנובמבר 1979 על שגרירות ארה"ב בטהרן. בטהראן נראה שלט חוצות נגד ארה"ב ובו תצלום של הנשיא לשעבר ברק אובמה, באומרו: "מי שמגיע יגרום לרוע, אמריקה נותרה זהה".

אך אחורי הקלעים איראן בלחץ. ארבע שנים נוספות של טראמפ עלולים לרסק את הכלכלה האיראנית, או מה שנותר ממנה. טראמפ מוחץ את הכלכלה האיראנית ומונע מטהרן למכור בגלוי את הנפט הגולמי שלה לחו"ל, בעוד ביידן מצהיר כי ישקול להיכנס מחדש להסכם הגרעין עם טהרן מ-2015 עם מעצמות העולם, ולספק הקלה אפשרית לריאל האיראני שנמצא בשפל חסר תקדים.

חמינאי לעג לשני המועמדים, ואמר כי "הנשיא המכהן מסדר בעצמו את הבחירות. ויריבו אומר כי טראמפ מתכוון לרמות באופן נרחב, זו דמוקרטיה אמריקאית".

הוא הוסיף כי תוצאת ההצבעה "אינה ענייננו, כלומר היא לא תשפיע כלל על המדיניות שלנו. המדיניות שלנו ברורה ומחושבת היטב ולאנשים שבאים והולכים לא תהיה שום השפעה עליה".

הוא גם קרא לשים קץ לסכסוך בין ארמניה לאזרבייג'ן, וכינה זאת "תקרית מרה".

"יש להחזיר את האדמות שנכבשו על ידי ארמניה לאזרבייג'ן ולהעניק ביטחון לארמנים" אמר חמינאי. "לא צריכה להיות הפרה של גבולות בינלאומיים וטרוריסטים לא צריכים להתקרב לגבולות שלנו. אם הם יתקרבו, יהיה להם מפגש עם איראן".

האיתוללה עלי חמינאי איראן ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד