כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

ירידה במספר תאונות דרכים ברחבי העיר בני ברק

ירידה של כ- 10% במספרן הכולל של תאונות- דרכים ברחבי העיר בני ברק נרשמה בשנה האחרונה-כך נמסר בדו"ח שהוגש במסגרת תכנית העבודה של מטה הבטיחות העירוני, המשותף לעירייה ולרשות לבטיחות בדרכים

תאונה בבני ברק. תמונה אילוסטרציה
תאונה בבני ברק. תמונה אילוסטרציה

ירידה של כ- 10% במספרן הכולל של תאונות- דרכים ברחבי העיר בני ברק נרשמה בשנה האחרונה-כך נמסר בדו"ח שהוגש במסגרת תכנית העבודה של מטה הבטיחות העירוני, המשותף לעירייה ולרשות לבטיחות בדרכים.

כפי שנמסר בדו"ח, המבוסס על נתוני משטרת התנועה, מספר תאונות הדרכים בשנת 2009 עמד על 267, מתוכן תאונה קטלנית אחת, 15 קשות, 251 קלות. בין הנפגעים 122 הולכי רגל, 80 נהגי רכב, 38 נוסעים ברכב, 86 רוכבי אופנוע, 9 רוכבי אופניים. פילוח סוג התאונות מצביע על 39% פגיעה בהולכי רגל, התנגשות רכב חזית אל צד- 36%, התנגשות צד בצד- 10%, התנגשות חזית באחור- 5%, התנגשות חזית אל צד- 3%, תאונה עצמית 1%, אחר- 5%.

בדברים שכתב הרב יעקב אשר, ראש העיר לחברי מטה הבטיחות העירונית הוא קורא לא לנוח על זרי הדפנה אלא להתנהג "במלחמה- כמו במלחמה", שכן יש לזכור, כי מספרן הגדול של תאונות הדרכים ומימדיהן ברחבי הארץ אף גבוה משל הנופלים בקרבות, ואעפי"כ ישנן, לבושתנו, שאננות ואדישות בלתי מובנות בקרב חלק ניכר מהציבור, ומשום כך, אין להסתפק בנתונים ולהישאר שלווים, אלא על כל אחד לתת את המענה שברשותו, אם זה בפעילות לשיפור פיזי של מקומות מיועדים לפורענות, אם זה בתחומי אכיפה, או להגברת ההדרכה וההסברה בקהילה. בפעילות המטות לבטיחות בדרכים, רואה ראש העיר, מקום של כבוד של אבוקת אור לנגד היחס התמוה בקרב רוב האוכלוסיה.

מטה הבטיחות העירוני גיבש תכנית עבודה לשנת הכספים 2010, על סמך המידע על תאונות הדרכים השכיחות וייזום וביצוע פעולות בתחום האכיפה בשיתוף עם המשטרה, ההנדסה, החינוך, ההסברה והקהילה. לצורך זה נסקרו עשרה צמתים ועשרה רחובות מרובי תאונות, יחסית, ונקבעו פרוייקטים לביצוע, כמו ריבוד הכביש והקמת המדרכות ואיי תנועה ברחוב אברבנאל שהחלו בימים אלו, הסדרים ושיפורים גיאומטריים בצמתים בעייתיים, קביעת רמזורים חדשים ועדכון רמזורים קיימים, בעלות כספית כוללת של 5,3 מליון ₪.

בין מסקנות ניתוח התאונות עולה, כי לצורך צמצום מספר התאונות והנפגעים יש לפעול בחומרה כנגד מספר התאונות מסוג הולכי רגל ולפעול, במיוחד, בקרב ילדים גילאי 14-5 וקשישים מגיל 65 ומעלה. מסקנה אחרת היא, שיש לטפל מאסיבית למניעת תאונות חזית-צד שמרביתן הן בצומת לא מבוקר, וכדי להתמודד עימן תשופרנה התשתיות בצמתים המסוכנים ותוגבר האכיפה לציות הנהגים לרמזורים ולתמרורים. כמו"כ תוכן פעולה נרחבת בקרב קבוצות גילאי הילדים , מבצעי הדרכה, הסברה, חינוך ואכיפה, בשילוב העירייה והרשות לבטיחות בדרכים, כשהמיקוד יהיה בהגברת המודעות בקרב קשישים וילדים לחציה בטוחה ובמיקוד תשומת הלב של נהגים בהגיעם לצמתים.







 

גדר הפרדה שהוקמה ברחוב חזון-איש לשיפור הבטיחות מול 5 תלמודי התורה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד