י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החרדים יסכימו?

ועדת השרים אישרה: הקנס יעלה ל-10,000 ש"ח בלבד

אחרי מתח ששרר בתקופה האחרונה בין החרדים לראש הממשלה כששיאו בהצעה להעלות את הקנסות על פתיחת מוסדות חינוך, שרי הממשלה קיבלו את הצעתו של השר ניסנקורן להעלות את גובה הקנס רק ל-10,000 ש"ח, חצי מהתכנון המקורי

ועדת השרים אישרה: הקנס יעלה ל-10,000 ש"ח בלבד
חרדים ושוטרים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום יממה מתוחה בין הסיעות החרדיות לראש הממשלה בעקבות היוזמה להעלאת הקנסות כנגד מפרי ההנחיות ובהם פתיחת מוסדות חינוך ל-20,000 ש"ח, ועדת השרים אישרה את העלאה - אך במתווה מרוכך.

בתום הדיון, אושר הצעתו של השר אבי ניסנקורן כי הקנסות בגין קיום אירועים, פתיחת חנויות ופתיחת מוסדות חינוך יוכפלו ויעלו ל 10,000 ש"ח במקום 5,000 כיום.

במהלך הדיון, הביע נציג החרדים בועדת השרים, השר יעקב אביטן, התנגדות, שאמר: "להטיל קנסות גדולים על מוסד חינוכי שהוא לא עסק כלכלי זה גרוע. מאיפה המוסד יביא את הכסף? זה יושת על ההורים, מאיפה יש להם כסף?"

גם השר לביטחון פנים אמיר אומנה הביע התנגדות ואמר: "אני מהרהר על הסכומים הענקיים שעד היום אף שוטר או פקח לא נתן כאלה וגם יש כפל קנס שמביא אותנו למחוזות של 40 אלף. בסכומים כאלה נראה חיכוכים רציניים בין שוטרים לאזרחים". השר הציע סכום אחר, לא 20 אלף. "כל מספר בין 12 ל15 יותר הגיוני", אמר.

לא ברור האם בסיעות החרדיות יסכימו לפשרה הזו, שכן בסיעה סוכם להתנגד לכל העלאה, אך לא ברור האם החרדים יתנגדו ויובילו בשל כך למשבר, או שמא יתנגדו בשביל הכותרת בלבד, אך יתנו הסכמה שקטה להעלאת הקנסות.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הגיבה ואמרה: "אנחנו לא רוצים לראות עוד מראות של בעלי עסקים מעלים את החנות באש, ובטח לא של בעלי עסקים מתאבדים".

לדבריה, "בעלי מסעדות, אולמות אירועים, ואפילו בתי ספר שפותחים – הם לא אויבי העם. אני רוצה להניח פה הצעה פרקטית – במקום ההצעה הנוכחית שתביא הרבה כעס בציבור: לעשות מערכת קנסות מדורגת, שתתחיל בגובה הקנסות הקיימים, ורק מי שייתפס מפר את ההנחיות כמה פעמים, יגיע לרמה הגבוהה של סכומי הקנס החדשים הגבוהים". כך ינקלביץ'.

סגן שרת התחבורה אורי מקלב הגיב להחלטת ועדת השרים להעלאת הקנסות ואמר: "הציבור נמצא כעת במצב קשה, עסקים קורסים וכבר היום סכומי הקנסות גבוהים לפי כל קנה מידה, לקבל החלטה כזו היום בדיוק כאשר הציבור מתאמץ לצאת מהמשבר והתחלואה יורדת אינה במקום ואנחנו נתנגד לה, לצערנו השפה בין הממשלה לאזרח נעשית באמצעות הקנסות ולא בהסברה".

לדברי סגן השרה: "בעלי החנויות והסוחרים מביאים מתווה והממשלה לא מקשיבה להם, מוסדות החינוך מביאים מתווה והממשלה לא מקשיבה להם. הציבור מאס במיוחד כאשר רבים מהקנסות הניתנים על ידי השוטרים הינם בשטח ה'אפור' של החוק. על הממשלה להתחיל ולטפל בדברים החשובים שאין עליהם מחלוקת בטרם תשית קנסות דרקונים כאלה על הציבור".

קורונה אבי ניסנקורן אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד