י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ישיגו ראשונים?

פרופ' רוטשטיין: "הייתי מקבל את החיסון הרוסי"

הניסויים בחיסון הישראלי החלו בארץ, אך מנכ"ל הדסה, בית החולים בו קיבל הנסיין הראשון את החיסון, פרופ' זאב רוטשטיין, מדבר בשבח החיסון הרוסי

פרופ' רוטשטיין: "הייתי מקבל את החיסון הרוסי"
פרופ' זאב רוטשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוא תולה תקוות בחיסון הישראלי, אבל מסביר שדווקא הרוסי מתקדם יותר: מנכ"ל בית החולים הדסה, בו קיבל השבוע הישראלי הראשון את מנת החיסון הניסיוני המפותח במכון הביולוגי, סבור שפיתוח החיסון הרוסי הגיע לשלב מתקדם והוא צפוי להוכיח יעילות ובטיחות. "הייתי מתחסן בעצמי", הוא מסביר, "הגיל שלי לא מאפשר להשתתף בניסוי".

רוטשטיין הסביר ל'חדשות הבוקר' של ב'חדשות 12' כי "יש שני חיסונים שלמדתי אותם על בוריים, החיסון הישראלי שמבוסס על תשתית של וירוס לא מזיק, VSV, והחיסון הרוסי שמבוסס על אדנו-וירוס".

"שני החיסונים הללו עברו מניפולציות כדי שהגוף יחשוב שהם קורונה ויפעל לייצר נוגדנים נגדם", המשיך הפרופ', "שניהם, אני מניח, יהיו להצלחה. אישית הייתי לוקח גם את הרוסי וגם את הישראלי, כאשר הם יהיו תכשירים מאושרים, רשומים ומסחריים".

כשנשאל אם אינו חושש להזריק לעצמו את החיסון הרוסי, שביקורת עזה הוטחה בו על ידי מומחים שטענו כי לא עבר את מסלול האישורים והניסויים המקובל, השיב רוטשטיין: "אני בגיל שלא מוכנים לקבל אותי כמתנדב, אבל הייתי עושה את זה. החיסון הרוסי מאוד מתקדם. אנחנו, אנשי הדסה, מטפלים כבר מספר שבועות בקבוצת מתנדבים במוסקבה, כמויות די גדולות של מתנדבים שמקבלים את החיסון הזה במסגרת שלב שלוש. עד כה, לאף אחד מהם לא צמחו קרניים, לא ראינו תופעות לוואי מי יודע מה. מקווה שבתוך מספר חודשים נוכל למדוד את רמות הנוגדנים אצלם ולראות אותן גבוהות".

חיסון לקורונה זאב רוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד