כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
קנס במקום טיסה

מצליבים מידע: חולי קורונה ומבודדים נתפסו בנתב"ג

מידע שמועבר ממשרד הבריאות לביקורת הגבולות סייע לאתר בשבוע האחרון חולי קורונה וכאלו שנדרשו לשהות בבידוד, כשביקשו לצאת מהארץ

מצליבים מידע: חולי קורונה ומבודדים נתפסו בנתב"ג
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

המדינה עולה שלב באכיפת הבידוד על חולי קורונה ועל אחרים ששהו בקרבת מאומתים ולכן נדרשים לשהות בבידוד בביתם. הזרמת מידע ממשרד הבריאות לביקורת הגבולות הביאה לאיתור לפחות חמישה חולי קורונה שביקשו לעלות על מטוס, בלי להתחשב בכך שהם עלולים להדביק אחרים, וכן עשרות אחרים שנדרשו לשהות בבידוד בביתם אחר שנחשפו לחולה קורונה מאומת, אך טרם השלימו את ימי הבידוד שלהם.

בכך מעמיקות רשויות הבריאות את האכיפה על נהלי הקורונה, שהתעלמות מהם עשויה להחריף את מצב התחלואה בארץ, שכעת נמצא בירידה אך סימנים שונים, לא מעודדים במיוחד, מראים כי הירידה נבלמת וכי מגמת עליה נוספת מתחילה להסתמן.

עד כה המידע החיוני שנבצר במשרד הבריאות לא הועבר לגורמי חוץ, מה שאפשר לחולי קורונה להזמינן טיסה ולעלות על מטוס, כזהם מסתכנים שיעצרו בביקורת אקראית של שוטר. אך מעתה ולאחר שפרטי החולים והמבודדים הועברו לרשויות ביקורת הגבולות, לא ניתן יהיה לצאת מהארץ למי שנקבע כי עליו לשהות בבידוד. אם יגיע לנמל התעופה יוטל עליו קנס מוגדל כפי שמוטל על כל אחד אחר שהפר את חובת הבידוד שלו.

 

 

קורונה משטרת גבולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד