י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרמה פוליטית - משפטית

בג"ץ מסרב לבקשת גנץ; חוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים

דרמה משפטית שתוביל לסאגה פוליטית בין גנץ לחרדים ואולי תהיה מכת המחץ שתוביל לפירוק ממשלת האחדות. שופטי בג"ץ דחו הערב את בקשתו של שר הביטחון לדחות את חקיקת חוק הגיוס בחצי שנה לאור התמקדותו במשבר הקורונה. פחות מתשעים יום נותרו להעברתו בכנסת

בג"ץ מסרב לבקשת גנץ; חוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים
הפגנה נגד הגיוס צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

דרמה פוליטית - משפטית: שופטי בית המשפט העליון דוחים את בקשתו של שר הביטחון בני גנץ, שבקיש הארכה של חצי שנה בחקיקת חוק הגיוס, ומעניק פחות מ-90 להשלמת החקיקה עד לביטול חוק הגיוס הנוכחי.

שופטי בית המשפט קיבלו היום (שלישי) החלטה כי חוק הגיוס ייפקע ב-1.2.2021, עוד פחות מ-90 יום, עד אז יאלצו בקואליציה להגיע לסיכומים ולהעביר את החוק בשלוש קריאות. בג״ץ כותב למדינה "מצופה שלא תתבקשנה הארכות נוספות".

החלטת השופטים מכניסה את המערכת הפוליטית למיני טלטלה, ברקע האיום לצאת לבחירות, הקואליציה שנמצאת ממילא במחלוקות קשות תאלץ למצוא את העמק השווה בנושא להוט כמו חוק הגיוס. כשמערכת היחסים בין הסיעות החרדיות לסיעת כחול לבן רעועה מתמיד.

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בסיעות החרדיות הביעו התנגדות לבקשת שר הביטחון בני גנץ שדרש הארכה של חצי שנה, וביקשו להעביר את חוק הגיוס בהקדם האפשרי.

התאריך של העברת חוק הגיוס ייתכן ויפול שבועות לפני פיזור הכנסת והיציאה לבחירות בחודש מרץ, דבר שעלול להשפיע על תוכן החוק בעיקר מהחשש כי יש עתיד וישראל ביתנו ישתמשו בו למטרות הקמפיין ויטענו לכניעה לחרדים לשם מטרות פוליטיות.

חוק הגיוס בג"ץ בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד