י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המגמה מתהפכת?

פרופ' גמזו: "קיים סיכוי נמוך למעבר לשלב הבא של ההקלות"

ממונה הקורונה הביע חשש שהמעבר לשלב הבא יתעכב וזאת בעקבות בלימת הירידה ואפילו העליה שמסתמנת. במקביל מזהיר מפני תחלואה סמויה. "ישנם 600 חולים, ואני חושש שמספרם עומד על פי עשרה"

פרופ' גמזו: "קיים סיכוי נמוך למעבר לשלב הבא של ההקלות"
הפרויקטור גמזו צילום: David Cohen/FLASH90

הירידה נעצרה, והחשש כרגע הוא מגידול שמסתמן במספר החולים: "קיים סיכוי נמוך למעבר לשלב הבא בהקלות הסגר השני לאור חציית רף מקדם ההדבקה 0.8 בתחלואת הקורונה", כך אומר ממונה הקורונה היוצא הפרופ' רוני גמזו, בריאיון ל'חדשות 12' וזאת על רקע בלימת הירידה כפי שהיא נראית כרגע. ביממה האחרונה אותרו כ700 חולים, והדבר עשוי להעיד על עליה מחודשת.

גמזו הבהיר שככל הנראה השלב הבא של פתיחת המשק יתעכב, אם כי לדבריו יש צורך למצוא פתרון. "נצטרך למצוא פתרון ומינון למסחר", אמר. לדבריו, לאור נתוני התחלואה, יהיה צורך בשיח עם ראש הממשלה נתניהו, גנץ ושרי האוצר והבריאות. "חלק מהמסחר בישראל צריך כנראה להיפתח – איך ובאיזו דרך – נצטרך לדון ולמנוע מתווה", הוסיף.

קודם לכן נשא פרופ' גמזו דברים במפקדת אלון למאבק בנגיף הקורונה, שם מפעיל פיקוד העורף מערך ענק של חוקרים אפידמיולוגיים. הוא ציין כי אומנם הוקם המערך הטוב ביותר בעולם לקטיעת שרשראות ההדבקה אבל אזרחי ישראל חייבים לבוא להידבק.

"דיברנו הבוקר על 600 מאומתים", אמר, "יש להערכתי פי עשרה. יש אלפים שהם מאומתים וכשהם לא מגיעים לבדיקה הם מסכנים לא רק את עצמם ומשפחתם, הם מסכנים את כלל המבצע של ישראל להפחית את התחלואה. הם מונעים מאיתנו להוריד את מקדם ההדבקה ולפתוח את המסחר ולפתוח את כיתות ה'-י"ב ואת כלל המשק". חשש נוסף של הפרופ' גמזו הוא מפני ההתפשטות במגזר הערבי, שם, כך הוא מתריע, קיימת ככל הנראה תחלואה סמויה בהיקפים שקשה לשער אותם. 

קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד