ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

חדש: שרות מקוון באתר רשות האכיפה והגביה

החל מהיום ניתן יהיה לקבל באתר האינטרנט של הרשות מידע על כל אדם באמצעות הקלדת מספר ת.ז שלו לגבי יכולת ההחזר שלו, והאם הוא חייב או מוגבל באמצעים

חדש: שרות מקוון באתר רשות האכיפה והגביה

מי מאיתנו לא חווה כניסה לעסקה המלווה בחששות, מפני האדם מולו הוא עומד לבצע את העסקה. חתימה על חוזה שכירות, קניה של מוצרים, קנית דירה, רכב ומה לא?

מאגר החייבים המוגבלים באמצעים והנגשתו לציבור ימנעו עסקאות שעתידן לא ברור ובדרך זו תימנע כניסתו של החייב הבא בהוצאה לפועל.

"אני רואה במניעת החייבים הבאים בהוצאה לפועל משימה חשובה לא פחות מסיוע לזוכים לקבל כספם בחזרה," אומר דוד מדיוני, מנהל רשות האכיפה והגביה. "יש בידינו האמצעים הטכנולוגיים להפוך את השירות ליעיל ואפקטיבי ושירות זה הוא רק אחד מהם. השירות יסייע רבות גם לעורכי הדין ויוריד מהעומס הגדול המוטל על לשכות ההוצאה לפועל. בכוונתי להגביר את השימוש במידע באתר האינטרנט כך שבכל תיק הוצאה לפועל, לו ימונה כונס נכסים יועלו פרטיו לאתר האינטרנט של הרשות. כבר היום מספק האתר הסברים (באמצעות סרטון) לחייבים ולזוכים, טפסים רבים , דפי הנחיות שמאפשרים נגישות של חלק גדול מהציבור לפעילות הרשות"

מדובר בהמשך של מכלול יוזמות בהם נוקטת הרשות במסגרת ייעול מערכת ההוצאה לפועל. במסגרת זו הוכנסו בשנה האחרונה הגבלות חדשות על חייבים שהוכרזו כמשתמטים מתשלום כמו: הגבלה מהחזקת דרכון ורישיון נהיגה , בקשות לקבלת מידע כמו: פירוט של החשבון בכרטיסי האשראי, תשלומים לחברות כמו בזק, סלולר, חברות ביטוח ועוד. הפיכת הבדיקה במרשם החייבים המוגבלים באמצעים לנגישה לכלל האזרחים באינטרנט הינה חלק מהתפיסה של הרשות החדשה שהוקמה , שיש להגביר את השקיפות והנגישות למידע.

חייב מוגבל באמצעים הינו חייב שאינו מסוגל לשלם את כל חובותיו, בתקופה הקבועה בחוק. על חייב שהוכרז כ"מוגבל באמצעים" מוטלות ההגבלות הבאות:

• עיכוב יציאה מן הארץ

• הגבלה חמורה בבנק ישראל

• הגבלה בשימוש בצ'קים וכרטיסי אשראי

• הגבלה להיות בעל עניין בחברה

בהתאם לסעיף 69 ה' לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז, 1967, חייב המוכרז כחייב "מוגבל באמצעים" פרטיו נשמרים במרשם חייבים מוגבלים באמצעים (להלן: המרשם) . בהתאם לאמור בסעיף זה המרשם פתוח לעיון הציבור בכל לשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ.

נכון לסוף שנת 2009 נמצאים במרשם החייבים המוגבלים בתשלום 62,625 חייבים.

קישורים:
גישה למערכת בפעולה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד