י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אין מחיר לחופש הביטוי

לא תאמינו כמה עולה לאבטח את ההפגנות בבלפור

בעוד המפגינים ממשיכים להתאסף מידי מוצ"ש במשך חודשים ארוכים, במערכת 'גלובס' בדקו וחשפו כמה עולה לנו, האזרחים, ההפגנה השבועית. מומחה לדין הפלילי עו"ד אייל בסרגליק מתגונן "אם היינו מחשבים כל הפגנה לפי העלות הכלכלית שלה, כנראה שהיינו מוותרים על זכות ההפגנה והיינו פוגעים פגיעה אנושה בחופש הביטוי"

לא תאמינו כמה עולה לאבטח את ההפגנות בבלפור
שוטרים בהפגנות בבלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כבר חודשים ארוכים מתקיימות הפגנות סוערות בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, המפגינים מוחים נגד ממשלת האחדות בין כחול לבן לליכוד ונגד העובדה שראש הממשלה נשאר בתפקידו למרות הגשת כתב האישום נגדו. בהפגנות נשמעת גם המחאה נגד אורח חייו הרהבתני של ראש הממשלה ובני משפחתו, כך לטענתם.

"אלא שלהפגנות בבלפור, כמו לכל הפגנה אחרת, יש גם משמעות כלכלית עבור משטרת ישראל", כותב כתב המשפט אבישי גרינצייג ב'גלובס' וחושף כי עלות האבטחה עבור ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו ברחוב בלפור בשבתות מוערכת על-ידי המשטרה במאות אלפי שקלים מדי שבוע.

מהמידע שנחשף ב'גלובס' עולה כי בתאריך ה-1 לאוגוסט השתתפו לא פחות מ-778 שוטרים לצורך אבטחת ההפגנות סביב מעון ראש הממשלה נתניהו, והעלות להפגנה עמדה על 918 אלף שקל.

בשבוע שלאחריו אבטחו את ההפגנה פחות ממחצית מסך השוטרים 390 שוטרים, ועלות האבטחה מצד משטרת ישראל עמדה על כ-500 אלף שקל.

בהפגנה שנערכה ב-15 לאוגוסט אבטחו את משתתפי ההפגנה 306 שוטרים, ועלות האבטחה עמדה על כ-400 שקל.

ובתאריך 22 לאוגוסט אבטחו את משתתפי ההפגנה ברחוב בלפור 345 שוטרים בעלות של כ-435 אלף שקל.

בעקבות החשש לפגיעות במפגינים, משטרת ישראל נאלצה לתגבר עוד יותר את האבטחה סביב אירועי המחאה בבלפור ובמוקדים רבים נוספים ברחבי הארץ. נאלצה המשטרה לרשת את אזורי ההפגנות במצלמות אבטחה בעלות של 500 אלף שקל בסך-הכול לצורך אבטחת המפגינים וההפגנות.

המומחה לדין הפלילי עו"ד אייל בסרגליק, אמר ל'גלובס' כי "לחופש הביטוי אין מחיר כלכלי, אם היינו מחשבים כל הפגנה לפי העלות הכלכלית שלה, כנראה שהיינו מוותרים על זכות ההפגנה והיינו פוגעים פגיעה אנושה בחופש הביטוי". לעומת זאת, הבהיר בסרגליק "המחיר הבריאותי חייב להילקח בחשבון כאשר מאשרים התכנסויות גדולות, גם אם באוויר הפתוח".

ההפגנות בבלפור שירות אבטחה משטרת ישראל מפגיני שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד