ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חוקרים: גילינו את הגורם למוות בעריסה

האם נמצא הגורם למוות בעריסה? חוקרים אמריקאים טוענים כי הצליחו לפענח את גורמי המוות המסתורי. לדבריהם חוסר בסרוטונין האחראי על איזור היקיצה במח, הוא הגורם למוות

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מוות בעריסה, הגורם לתמותה של עשרות תינוקות בשנה, בארץ בלבד נחשב עד היום לאחד מהתעלומות הגדולות של מדעי הרפואה. השערות הועלו, תיאוריות הופרחו והופרכו והמוות המסתורי המשיך לגבות את קורבנותיו בעקביות מצמררת.

אתמול (ד), הודיעה קבוצת חוקרים מאוניברסיטת הארוורד שבארה"ב כי מצאו את הפתרון לתעלומה. לדבריהם חוסר בסרוטונין, רכיב בגזע המוח שאחראי על איזור היקיצה, הוא הגורם למוות הבלתי מוסבר. המחקר שהתפרסם בכתב העת הרפואי היוקרתי JAMA - The Journal of the American Medical Association קובע כי רמות לא תקינות של סרוטונין עשויות להפריע לנשימה במיוחד בסיטואציות מאתגרות כמו נשימת יתר של פחמן דו חמצני כשהתינוק ישן עם פניו כלפי מטה. "אנו יודעים כי הנחת התיונק על גבו, היא הדבר היחיד שמשפיע באופן קיצוני להפחתת הסיכון של מוות בעריסה", אומר ד"ר אלן גוטמכאר, מנהל המוסד הלאומי לבריאות הילד והתפתחות האדם ,שהיה אמון על המחקר.

במהלך המחקר בדקה ד"ר חנה קני מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד ובית החולים לילדים בבוסטון קולג', רקמות מוח של תינוקות שמתו כתוצאה ממוות בעריסה וסיבות נוספות. קני וקבוצת חוקריה מצאו כי רמות הסרוטונין בקרב תינוקות שמתו כתוצאה ממוות בעריסה היו נמוכות בשיעור של 26% מרקמות של תינוקות שמתו מסיבות אחרות. כמו כן, מצאו החוקרים רמות נמוכות של אנזים ההכרחי לייצור סרוטונין.

כאשר התינוקות נושמים עם הפנים כלפי מטה, הם אינם מקבלים מספיק חמצן. תינוקות עם תאי מוח רגילים יסובבו עם ראשם ויתעוררו בתגובה, אך תינוקות הסובלים מא- נומאליות מהותית במוח, לא יוכלו להגיב באותו האופן" אמרה קלי.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד