י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הרשויות שותקות

מצבות נופצו בבתי קברות יהודיים במולדובה ובהונגריה

בתי עלמין יהודיים במולדובה ובהונגריה הושחתו על ידי אלמונים | למרות כל הראיות שהוצגו על ידי הקהילה היהודית המקומית, רשויות החוק לא חוקרות את האירוע

מצבות נופצו בבתי קברות יהודיים במולדובה ובהונגריה
בית קברות צילום: pixabay

מצבות נותצו וקברים הושמדו בבתי העלמין היהודיים בהונגריה ובמולדובה. האירוע עורר זעם לא רק בקהילה היהודית, אלא גם עורר תהודה ודאגה רצינית בחברה המולדובית כולה. כך על פי התקשורת המקומית.

למרות הראיות שקיימות והוצגו על ידי הקהילה היהודית למשטרה, רשויות אכיפת החוק אינן חוקרות את האירוע שמצטרף לאירועים נוספים דומים שהיו ב-2018-2019. תיקונים לחוק הפלילי ולחוק חופש הביטוי לא עברו בפרלמנט, כך שלא ניתן להעניש על תעמולת נאצית, האדרת פושעים נאצים ושימוש בסמלים נאציים. והקהילה היהודית מודאגת ממה שקורה בבית העלמין ובסביבתו בתדירות גבוהה ומדאיגה.

לפחות חמש מצבות נהרסו בבית קברות בעיר קישינב בירת מולדובה ביום שבת האחרון, הקהילה היהודית של מולדובה אמרה בהצהרה כי צלבי קרס רוססו על מספר מצבות.

בהצהרה נאמר עוד כי אותו בית קברות כבר מושחת מדי תקופה במשך שלוש שנים ברציפות.

בתקרית נפרדת בעיר קאסל, דרומית לבודפשט הונגריה, שלוש מצבות נופצו, ואי אפשר לשחזר אותם, מאחר והם מתפוררים, צואה אנושית נמצאה על מצבה ביום ראשון האחרון, כך ארגון הגג של הקהילות היהודיות דיווח באתר האינטרנט שלו. שם המשטרה המקומית חוקרת את האירוע.

חילול קברים חילול מצבות מולדובה הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד