י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכשירי השיקוף מסוכנים לילדים ולנשים הרות?

מכשירי השיקוף, המוצבים בנמלי התעופה, בשל חשש מתגבר לטרור, אינם מפסיקים לעורר סערה: הפעם - דו"ח של ארגון הבריאות העולמי קובע: השימוש במכשירים מסוכן לילדים ונשים הרות

נוסעים בשדה התעופה. אילוסטרציה
נוסעים בשדה התעופה. אילוסטרציה

רשויות התעופה באמריקה ובאירופה החליטו באחרונה להגביר את השימוש בסורקים ביטחוניים חדשים, מחשש לפעולות טרור.

הוויכוח הציבורי על הצבת מכונות שיקוף בנמלי התעופה אינו יורד מסדר היום במדינות העולם, ואם עד כה התמקד הוויכוח בפגיעה בפרטיות, העלולה להגרם בשל השימוש במכונות, בא דו"ח חדש של ארגון הבריאות העולמי ומגלה: במכשיר קיימת גם סכנת קרינה לא מעטה.

האבטחה בנמלי התעופה ברחבי העולם, שודרגה משמעותית לאחר נסיון הפיגוע בטיסה בין אמסטרדם לדטרויט, כשבמסגרת תגבור האבטחה הוגבר השימוש במכשירי שיקוף המשמשים לאיתור פריטים על גוף הנוסעים.

לפני מספר שבועות פרצה סערה ציבורית בשל הטענה, כי השימוש במכשירים המשקפים את גוף האדם, מהווה פגיעה בפרטיות הנוסעים שגופם נחשף לעיני הבודקים. על פי הטענה, הפרת הפרטיות, שאינה מלווה בחקיקה מתאימה, מהווה פגיעה בחוקי זכויות האדם וחירותו.

היום מתברר כי ממצאי דו"ח שהזמין ארגון הבריאות העולמי על השימוש במכשירים, עולה כי מלבד הפגיעה בפרטיות קיימת גם סכנה בריאותית במכשירים. "מכשירי השיקוף בנמלי-התעופה חושפים את הנוסעים לקרינה, ומסכנים את בריאותם", נאמר בדו"ח.

על פי הדו"ח, שפורסם באתר בלומברג, ילדים ונשים בהריון לא צריכים לעבור דרך הסורק, זאת למרות שהקרינה הנפלטת ממנו חלשה יחסית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד